اعلام موضع رسمی مؤسّسه آموزشی فرهنگی گزینه دو در قبال فرآیند غیرقانونی انتشار و فروش پرسش‌های آزمون‌های آزمایشی


اعلام موضع رسمی مؤسّسه آموزشی فرهنگی گزینه دو در قبال فرآیند غیرقانونی انتشار و فروش پرسش‌های آزمون‌های آزمایشی

به‌اطّلاع شرکت‌کنندگان در آزمون‌های آزمایشی گزینه دو می‌رساند:

پیرو گزارش‌های واصله از نمایندگی‌ها و نیز  متعاقب کنترل‌های  انجام شده توسّط دفتر مرکزی مؤسّسه با همکاری نهادهای نظارتی ، متأسّفانه تخلّف دستیابی غیرقانونی به پرسش‌های آزمون‌های آزمایشی و اقدام فرصت‌طلبانه‌ی تعدادی از افراد دارای انگیزه‌های سودجویانه‌ی مالی ، با بهره‌گیری از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی محرز گردیده است که مراتب پیگیری‌های انتظامی و قضایی برخورد با چنین تخلّفی در حال انجام است.

اوّلاً: توجّه عموم افراد مرتبط با آزمون‌های آزمایشی اعمّ از مدیران، دبیران، اولیا، داوطلبان و دانش‌آموزان را به این نکته جلب می‌نماییم که آزمون آزمایشی صرفاً «ابزاری برای تعیین میزان آموخته‌ها و شناخت نقاط قوّت و نیز شناسایی نیاموخته‌ها و نقاط ضعف آموزشی و مهارتی، باهدف بهبود و عمق‌بخشی به یادگیری» است. این ابزار کمک خواهد کرد تا برای حضور جدّی و مؤثّر در آزمون‌های نهایی و سراسری آمادگی لازم کسب گردد. بنابراین پرداختن به امور حاشیه‌ای رایج نظیر نمره، درصد، رتبه و ... و نیز مقایسه‌های ناروا (که ناگزیر از ارائه‌ی آنها در گزارش‌های خروجی هستیم) مساوی با چشم‌پوشی از کارکردهای حقیقی آزمون‌های آزمایشی خواهد بود که نتیجتاً این آزمون‌ها را به ابزاری برای نتیجه‌گیری معکوس تبدیل خواهد کرد.

ثانیاً : توجّه جدّی عموم مرتبطین با آزمون‌های آزمایشی مؤسّسه‌ آموزشی فرهنگی گزینه دو را به نکات زیر جلب می‌نماییم:

1 – ضمن تقبیح هر نوع عمل و رفتار غیرقانونی شامل دستیابی ، تکثیر و انتشار، خرید و فروش  پرسش‌ها و پاسخ‌های آزمون‌های آزمایشی و یا هر عملی که منجر به تضییع حقوق قانونی و عرفی مؤسّسه و سایر استفاده کنندگان از خدمات آن شود ،  برخورد جدّی و پیگیری موضوع از طریق مراجع انتظامی و قضایی را حقّ قانونی خود می‌‌دانیم.

2 – ضروری است والدین گرامی موفّقیّت نهایی فرزندان خود را مدّنظر قرار دهند و ضمن خودداری از فشارهای ناشی از مقایسه‌های ناروا، مراقب باشند که فرزندان‌شان در دام افراد فرصت‌طلب و سودجو گرفتار نشوند.  

3 – ضروری است اولیای آموزشی مدارسی که آزمون‌های آزمایشی برای آنها ارسال می‌گردد ضمن رعایت امانت در تحویل، نگهداری و توزیع دفترچه‌های آزمون، کنترل و نظارت دقیقی را در زمان برگزاری از طریق مراقبان  اعمال نمایند.

4 – براساس گزارش‌ پلیس فضای تبادل اطّلاعات (فتا) اغلب سودجویان نیّات نهفته‌ای دارند که کشف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن برای معمول افراد امکان پذیر نیست. یکی از این راه‌ها دستیابی به اطّلاعات حساب‌های بانکی افراد از طریق واریز  وجه به شماره کارت‌هایی است که معمولاً درستی یا نادرستی آن در زمان پرداخت مشخّص نمی‌شود. بنابراین ضروری است خود را در معرض سوءاستفاده‌ی فرصت‌طلبان و کلاهبرداران قرار ندهید.

5 – پاسخنامه و کارنامه‌ی دانش‌آموزان و داوطلبانی که تخلّف آنان از طریق سیستم هوشمند تقلّب‌یاب (این سیستم از ابتدای سال تحصیلی جاری راه‌اندازی و تا کنون موارد بسیاری را کشف کرده‌است.) مؤسّسه محرز گردد، حذف خواهد شد. علاوه براین چنین افرادی با محرومیّت از ادامه‌ی آزمون‌های آزمایشی و یا ارزشیابی پیشرفت تحصیلی مواجه خواهند بود. بدیهی وجه ثبت‌نامی آنان نیز به‌هیچ عنوان عودت داده نخواهدشد. همچنین از ثبت‌نام آنان در سایر آزمون‌ها و نیز بهره‌مندی از خدمات آموزشی  مؤسّسه جلوگیری خواهدشد.

6 – حقّ راستی‌آزمایی دانش‌آموزان و داوطلبانی که پس از بررسی وضعیّت پاسخگویی در مظان تخلّف قرار گیرند ، برای مؤسّسه آموزشی فرهنگی گزینه دو (اعمّ از دفتر مرکزی و نمایندگی‌ها) محفوظ است.

7 – مؤسّسه‌ آموزشی فرهنگی گزینه دو حقّ تسرّی مفاد ردیف‌های 5 و 6 را به مراکز آموزشی طرف قرار برای خویش محفوظ می‌داند.


وَ اَن لَیسَ لِلاِنسانِ الّا ما سعی

روابط عمومی مؤسّسه آموزشی فرهنگی گزینه دو

4 سال قبل  

تعداد مشاهده 4033