سامانه تاییدیه تحصیلی


سامانه تاییدیه تحصیلی

دریافت تاییدیه تحصیلی


ارائه تاییدیه تحصیلی در همه مقاطع بالاتر از دیپلم و برای استخدام در سازمان های دولتی و خصوصی الزامی می باشد. به همین منظور وزارت آموزش و پرورش کشور برای دریافت تاییدیه تحصیلی سامانه ای راه اندازی کرده است که در این مجال به معرفی و شیوه استفاده از آن می پردازیم.


معرفی سامانه تاییدیه تحصیلی


سامانه تاییدیه تحصیلی جهت اطمینان از اعتبار و صحت مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان و برای ارائه خدمات به این افراد در سازمان ها و ارگان های دولتی، خصوصی و دانشگاه ها راه اندازی شده است.

داوطلبان باید با همراه داشتن مدارک لازم مربوط به گواهینامه فارغ التحصیلی، عنوان سازمان یا مرکزی استعلام گیرنده تاییدیه تحصیلی، شماره تلفن همراه خود، کارت بانکی و رمز اینترنتی(پویا) برای پرداخت هزینه به سامانه تاییدیه تحصیلی به آدرس emt.medu.ir مراجعه کرده و تاییدیه تحصیلی خود را پیگیری می نمایند.


شیوه ثبت درخواست در سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی


 رعایت دو نکته در هنگام ثبت درخواست الزامی است:

  • در هنگام تکمیل فرآیند ثبت درخواست خود در سامانه تاییدیه تحصیلی، به هیچ عنوان از دکمه Back مرورگر، استفاده نکنید زیرا در روند ثبت درخواست اختلال ایجاد خواهد شد و مسئولیت آن با کاربر می باشد.
  • دقت نمایید که کد ملی را صحیح و کامل وارد نمایید چراکه با ثبت اشتباه کد ملی، تاییدیه تحصیلی صادر نمی شود و مبلغ پرداخت شده برگردانده نخواهد شد. در صورت ثبت اشتباه کد ملی، متقاضی باید مجددا درخواست جدید ثبت نماید.

برای تکمیل مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی می توانید گام به گام راهنمای زیر اقدام نمایید:

  • با مراجعه به سامانه  emt.medu.irگزینه «ثبت نام تاییدیه تحصیلی» را انتخاب کنید.

سامانه تاییدیه تحصیلی

  • در این قسمت لازم است مقطع تحصیلی و نظام آموزشی خود را انتخاب و تیک مورد نظر را حتما فعال نمایید. پس از آن در کادر پایین صفحه کد امنیتی را وارد کرده و سپس روی کلید «تایید/ ادامه گام بعدی» را کلیک کنید.


سامانه تاییدیه تحصیلی


  • در پنجره جدید اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را ثبت کنید و مشخصات سازمان یا دانشگاه استعلام گیرنده را نیز وارد نمایید. با اطمینان از صحت آن، روی کلید «ادامه گام بعدی» کیک کنید.



سامانه تاییدیه تحصیلی

  • در پایان باید به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب نسبت به پرداخت هزینه صدور تاییدیه تحصیلی اقدام و کد پیگیری دریافت نمایید. کد پیگیری دریافت شده از سامانه را نزد خود نگه دارید. پس از پایان مراحل ثبت نام، کد پیگیری برای تقاضاکننده پیامک خواهد شد. به وسیله کد پیگیری متقاضی می تواند از آخرین وضعیت درخواست تاییدیه تحصیلی خود مطلع شود.
  • نکته: پس از بررسی و تایید صحت مدرک تحصیلی توسط آموزش و پرورش، گواهی تاییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی برای سازمان یا ارگان استعلام گیرنده ارسال می گردد.
  • علاوه بر سایت emt.medu.ir که سایت رسمی دریافت تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش می باشد، از سوی دفاتر پیشخوان دولت سامانه ای با عنوان مای پیشخوان به نشانی mypishkhan.com راه اندازی شده است که این گواهی را در اختیار افراد قرار می دهد.
3 سال قبل  

تعداد مشاهده 361