سامانه یکپارچه وادانا مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی


سامانه یکپارچه وادانا مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی

معرفی سامانه:

دانشجویان زیادی در سراسر کشور درحال تحصیل در یکی از مراکز دانشگاه آزاد اسلامی هستند به همین علت دست اندرکاران این دانشگاه همیشه به فکر بهبود زیرساخت های الکترونیکی خود بوده اند. با شیوع بیماری کرونا و روی کار آمدن آموزش های آنلاین و غیر حضوری چالش جدیدی پیش روی این مجموعه قرار گرفت. در نیم سال گذشته کلاس های آنلاین در سامانه "LMS"  برگزار شد و اکنون سامانه الکترونیکی یکپارچه وادانا مختص دانشگاه آزاد اسلامی جایگزین آن شده است.

با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان با این سامانه و نحوه کار آن، در ادامه این مقاله به صورت مرحله ایی و همراه با ارائه تصاویر مربوط به چگونگی ورود به سایت vadamap.iauec.ac.ir و همچنین آموزش نصب و نحوه کار برنامه اندروید وادانا ، دانشجویان را با این فضا آشنا خواهیم کرد.

ساز و کار ورود به سامانه وادانا از طریق نشانی vadamap.iauec.ac.ir

همانطور که ذکر شد پیش از این آموزش های مجازی به وسیله سامانه "LMS" و از طریق سایت lmsmap.iauec.ac.ir انجام می شد و دانشجویان با انتخاب استان محل تحصیل خود وارد سایت مربوط به کلاس های آنلاینشان می شدند. اما وجود نقص ها و کاستی های این سامانه، دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه اندازی سامانه های پیشرفته تر مانند دانشیار نمود. و سامانه جدید وادانا را جایگزین سایت lmsmap.iauec.ac.ir کرد.

 

نحوه ورود به سایت vadamap.iauec.ac.ir:

آدرس سایت را سرچ کنید و وارد محیط اصلی سایت شوید.

از روی نقشه استان محل تحصیل خود را انتخاب کنید

بعد از انتخاب محل تحصیل در صفحه جدید باز شده، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.

هم اکنون سامانه آماده ارائه خدماتی مانند حضور در کلاس های آنلاین و ارائه لیست آموزش های موجود و ... است.

نام کاربری و رمز عبور دانشجویان می تواند به یکی از سه صورت زیر باشد:

1.نام کاربری: شماره دانشجویی

رمز ورود: کد ملی

2.نام کاربری: کد ملی

رمز ورود: کد ملی

3.نام کاربری: کد ملی

رمز عبور: شماره موبایل


در سامانه آموزشیار اموری مانند انتخاب واحد، پرداخت شهریه، ارزشیابی اساتید و .... قابل انجام است. برای راحتی استفاده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از این سامانه به آنها توصیه میکنیم حتما این مقاله را تا پایان با دقت مطالعه کنند.

راهنمای تصویری ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشجویان باید پس از پرداخت شهریه و انتخاب واحد در سایت vadamap.iauec.ac.ir طبق تقویم آموزشی دانشگاه خود، در کلاس های آنلاین شرکت کنند. در این بخش می خواهیم به صورت تصویری شما را با نحوه ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد و خدمات این سامانه آشنا سازیم:

1. آدرس سامانه را در گوگل جست و جو کنید


سامانه یکپارچه وادانا

2. وارد سامانه شوید و استان مورد نظرتان را انتخاب کنید

سامانه یکپارچه وادانا

3. لیست واحد های آموزشی استان برای شما نشان داده می شود. واحد محل تحصیل تان را انتخاب کنید.

سامانه یکپارچه وادانا

4.با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود خود، وارد صفحه شخصی تان شوید.

سامانه یکپارچه وادانا

5.در صفحه شخصی خود میتوانید درس مورد نظرتان را انتخاب کنید.

سامانه یکپارچه وادانا

6.شماره کلاس خود را انتخاب کنید.

سامانه یکپارچه وادانا

7.گزینه پیوستن به کلاس را انتخاب کنید.


سامانه یکپارچه وادانا

8.و در پایان با انتخاب گزینه " open in application"  وارد کلاس شوید.

سامانه یکپارچه وادانا

برای راحتی شما دانشجویان عزیز، سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد راه اندازی شد. شما با یک بار وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور میتوانید به تمام صفحات مربوط به دانشگاه مانند وادانا دسترسی داشته باشید. در جدول زیر لینک مستقیم سامانه وادانا به تفکیک واحد های آموزشی آورده شده است.


نام واحد

لینک سامانه وادانا

کرج

vadana36.iauec.ac.ir

تبریز

vadana23.iauec.ac.ir

بروجرد ،گرگان، آذرشهر، بیله سوار، بین المللی خرمشهر-خلیج فارس، تفرش، جهرم، خداآفرین، خدابنده، خمین، سما امیدیه، سما بروجرد، سما رودهن، آق قلا، بندر ترکمن، کردکوی، گمیشان

vadana24.iauec.ac.ir

مرند، شهرکرد، سما ارسنجان، سما گناباد، سما اهواز، آستانه اشرفیه، بهشهر، میانه، زرین دشت، سما پاکدشت، فیروزآباد، سما میانه، اردل، لردگان       

vadana14.iauec.ac.ir

اردکان، سبزوار، آباده، رامهرمز، سما تهرانسر، نورآباد ممسنی، نوشهر، ترکمنچای، بردسیر، اسلام آباد غرب، لارستان، بستک، بندرگز، پارس آباد مغان، هادیشهر

vadana06.iauec.ac.ir

بم، سما رودبار، صومعه سرا، فومن و شفت، لنگرود، پردیس بین الملل تبریز، تنکابن، مرکز جم، چابهار، بوئین زهرا، بهاباد، بهبهان، پردیس علوم تحقیقات آذربایجان شرقی، مرکز آبگرم، واحد بین المللی ارس      

vadana21.iauec.ac.ir

ایرانشهر، تکاب، سما آیت الله آملی، سما شهرکرد، سما یزد، ماهنشان، نکا، نیکشهر، مهربان، مرکز شال، پاسارگاد، سما پارس آباد مغان، سما چالوس، سما سراوان، سما مهاباد، سما سوسنگرد، خفر، سردرود، سما یاسوج، سما رباط کریم، سما سبزوار، سما ملایر، سما بابل، دهدشت بهمئی، مهاجران، سامن

vadana43.iauec.ac.ir



قم، خامنه، دزفول، سما کازرون، سما گچساران،سما گرگان، شازند، سماجهرم، قرچک ورامین، کلیبر، گرمسار، گوگان، بهرمان، خاروانا، شهمیرزاد، ایوانکی      

vadana35.iauec.ac.ir

سما گرمسار، مرکز صباشهر، گرمی، شادگان، سما تربت حیدریه، سما تنکابن، سما خلخال، سما زنجان، مرکز خرامه، مرکز نهاوند، کوار فارس، مرکز جاجرم، مرکز لشت نشا زیباکنار، سما فیروزآباد، مرکز بوانات، سما بجنورد، سما قائمشهر، مرکز آبدانان، مرکز آستانه، اسدآباد، سما زابل، سما آزادشهر، سما اسلام آباد غرب، سما خمین، سما دهدشت، سما شیروان، مرکز زهک، سروستان، سما تاکستان، مرکز هشجین  

vadana42.iauec.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز سامانه پژوهشیار را راه اندازی کرده است. تا تمام اقدامات اداری و فرم هایی که برای پایان نامه و ارائه آن نیاز دارند دانلود کنند و پس از پیگیری در همین سامانه بارگذاری کنند.

دانلود برنامه وادانا موبایل:

شاید عده ایی از دانشجویان یا اساتید به دلیل عدم دسترسی به کامپیوتر نیاز دارند که وادانا را روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کنند و در کلاس های آنلاین خود شرکت کنند یا از انواع آموزش های موجود بهره ببرند. پس نسخه مخصوص موبایل این سامانه هم باید برای این دسته از کاربران تهیه شود. اما مرکز مدیریت آموزش های دانشگاه آزاد هنوز برنامه ای برای وادانا با قابلیت نصب بر روی تلفن همراه طراحی نکرده است و نسخه غیررسمی آن نیز وجود ندارد. لذا تنها راه ورود به سامانه وادانا استفاده از نسخه تحت وب آن و نشانی اینترنتی vadamap.iauec.ac.ir به وسیله کامپیوتر های شخصی است. البته با استفاده از مرورگر های روی تلفن همراهتان نیز می توانید به سامانه دسترسی داشته باشید.

چگونه با استفاده از تلفن همراه از سامانه وادانا استفاده کنیم؟

در مرورگر تلفن همراه خود نشانی vadamap.iauec.ac.ir را سرچ کنید.

استان و واحد محل تحصیل خود ا انتخاب کنید.

با وارد کردن نام کاربری و رمز ورودتان می توانید وارد صفحه کاربری خود شوید.

و در پایان تمامی اطلاعات مربوط به کلاس ها برای شما نمایش داده می شود و می توانید در کلاس های آنلاین خود شرکت کنید

 

 

وادانا آزمون:

از دیگر ویژگی هایی که سامانه وادانا دارد این است که به اساتید دانشگاه آزاد اسلامی این امکان را می دهد که آزمون های میان ترم و پایان ترم به صورت تشریحی یا تستی یا ترکیبی خود را در این سامانه اجرا کنند. در صورتی که آموزش دانشگاه صلاح بداند که امتحانات را در قالب غیر حضوری و با استفاده از این سامانه اجرا کند، دانشجویان باید طبق برنامه اعلام شده به آن ها به سایت مراجعه کنند و در آزمون شرکت کنند.

نحوه ورود به سامانه وادانا آزمون:

 سایتی به نشانی vadamap.iauec.ac.ir در مرورگر جست و جو کنید.

 استان و واحد محل تحصیل تان را انتخاب کنید.

 با وارد کردن نام کاربری و رمز ورودتان وارد صفحه شخصی خود شوید.

 لیست امتحانات به شما نشان داده می شود.

 آزمون مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه شروع آزمون کلیک کنید.

 با دقت و مطابق شیوه نامه آزمون تا زمان اتمام آن به سوالات پاسخ دهید.

سامانه وا دافا یکی دیگر از سامانه هایی است که دانشگاه آزاد برای جلسه پیش دفاع دانشجویان دکتری طراحی کرده و در اختیارشان قرار داده است. این دانشجویان با مراجعه به این سامانه و رزرو وقت میتوانند به صورت آنلاین جلسه پیش دفاع پایان نامه خود را پیش ببرند.

 

پشتیبانی سامانه وادانا:

سامانه وادانا به عنوان یک سامانه یکپارچه دانشگاهی که برای اجرای آنلاین کلاس های دانشگاه آزاد به کار میرود ممکن است با مشکلاتی مانند بالا نیامدن صفحه در سرور، اشکال در ورود دانشجویان به سامانه یا تصحیح اطلاعات آن ها و .... روبه رو شود.

دانشجویان در صورت بروز چنین مشکلاتی باید با پشتیبانی سامانه در تماس باشند تا مشکل آنها رفع گردد. پشتیبانی وادانا به دو صورت در خدمت دانشجویان است:

تماس تلفنی با کارشناسان آموزش دانشگاه

سامانه های درنظر گرفته شده از طرف دانشگاه

از طریق تماس تلفنی می توانید مشکل ایجاد شده را برای کارشناسان توضیح دهید به شما در رفع آن کمک کنند. از طریق سامانه ها نیز میتوانید به کانال های پشتیبانی و اطلاع تماس پشتیبان ها دسترسی داشته باشید و پیگیر حل مشکل به وجود آمده شوید.

و البته اقدام دیگری که دانشگاه ازاد برای خدمت رسانی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی کرده، راه اندازی سامانه پایش است. در این سامانه به دانشجویان کمک می شود تا موضوع پایان نامه خود را به نحو احسن انتخاب کنند و پایان نامه های سال های گذشته در اختیار آنها قرار میگیرد.









3 سال قبل  

تعداد مشاهده 666