جابجایی رندوم گزینه ها، برای اولین بار فقط در گزینه دو


جابجایی رندوم گزینه ها، برای اولین بار فقط در گزینه دو

در این روزها که سیستم آموزشی در تمام دنیا شرایط جدیدی را تجربه می کند، یکی از دغدغه های اصلی مراکز آموزشی و دانش آموزان دسترسی به سیستمی قابل اعتماد برای ارزیابی صحیح وضعیت تحصیلی دانش آموزان است. استفاده از فناوری و روش های نوین آموزش الکترونیک راه حلی است که به سرعت در تمام جوامع پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است. ما نیز از مدت ها پیش با ارائه بانک سوال هوشمند گزینه دو، حرکت در این مسیر را آغاز کردیم و با ایجاد زیر ساخت های لازم شرایط ارزشیابی آنلاین استاندارد را برای دانش آموزان و مدارس فراهم کردیم.

در این روزها که برگزاری آزمون حضوری در بسیاری مناطق کشور امکان پذیر نیست، افزایش امکانات آزمون آنلاین و اعتبار رتبه داوطلبان در آن بیشتر از همیشه ضروری است. به همین خاطر ما در گزینه دو برای اولین بار در کشور شرایطی را فراهم کرده ایم که هر دانش آموز در آزمون آنلاین کشوری و آزمون آنلاین مدرسه خود در بانک سوال، یک کلید شخصی برای آزمونش داشته باشد. یعنی ترتیبِ گزینه های سوالات آزمون برای هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نخواهد بود.

برای درک بهتر این ویژگی تصور کنید در آزمونی شرکت کرده اید که تنها شامل 10 سوال می باشد. هر سوال نیز 4 گزینه خواهد داشت که نمایش و قرارگیری آن ها در آزمون می تواند به 24 حالت متفاوت اتفاق بیوفتد. مثلا در یک سوال، پاسخی که در گزینه شماره 1 آمده است برای دوست شما در گزینه 2، برای دانش آموزی دیگر در گزینه 3 و برای همکلاسی دیگرتان در گزینه 4 نمایش داده می شود.

به این ترتیب تنها همین 10 سوال را می توان به 240 حالت مختلف به دانش آموزان نمایش داد و این یعنی 240 دانش آموز مختلف می توانند کلید آزمون منحصر به فرد خود را داشته باشند. حالا این محاسبات را در ابعاد آزمون های کشوری که با مجموعه سوالاتی بین 160 تا حدافل 230 سوال در هر آزمون برگزار می شوند، در نظر بگیرید. می بینید که ترتیب نمایش گزینه های سوالات برای هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نبوده و هیچ دو دانش آموزی کلید آزمون مشابه نخواهند داشت. این یکی از دلایلی است که ما ادعا می کنیم آزمون های آنلاین گزینه دو از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر شما به دنبال یک ارزیابی دقیق و همه جانبه با سوالات و آزمونی استاندارد هستید، درست آمده اید؛ گزینه دو خانه شماست.

برای آشنایی بیشتر با سایر امکانات گزینه دو مانند ارائه محاسبه دقیق زمان پاسخگویی و ارائه رتبه معتبر می توانید مطلب آزمون آنلاین را مشاهده کنید.

به طور خلاصه می توان گفت که با جا به جایی رندوم گزینه ها برای هر فرد و منحصر به فرد بودن کلید تصحیح آزمون برای هر نفر، دقت آزمون های آنلاین گزینه دو همچون آزمون های حضوری بسیار بالا بوده و رتبه های ارائه شده از دقت و اعتبار همیشگی برخوردار خواهند بود. بدین ترتیب دانش آموزان و مشاوران گرامی می توانند همانند گذشته با استناد به نتایج کسب شده، جایگاه علمی دانش آموز را مورد ارزیابی قرار دهند و برای ادامه مسیر موفقیت خود برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.

کارنامه آزمون آنلاین

نکته قابل توجه  در مورد پاسخ تشریحی و کارنامه آزمون های کشوری این است که شماره گزینه ها در کارنامه و گزارش های آزمون برای همه به طور یکسان و بر اساس فایل PDF آزمون که اندکی پس از اتمام آزمون در سایت بارگذاری می شود، خواهد بود. این نکته در کارنامه و پاسخ سوالات در بانک سوال هم همینطور است. در آزمون های آنلاین مدرسه نیز ترتیب گزینه ها مشابه فایلی است که دبیر طراحی کرده است.

شما در کارنامه خود در سایت و اپلیکیشن بانک سوال می توانید با کلیک روی بخش های مختلف، متن سوال، گزینه صحیح و گزینه انتخابی خود را مشاهده کنید.

3 سال قبل  

تعداد مشاهده 15707