سلام، دلیل عدم پیشرفت یا پیشرفت کند در آزمون ها علی رغم ساعت مطالعه بالا چیست؟


سلام، دلیل عدم پیشرفت یا پیشرفت کند در آزمون ها علی رغم ساعت مطالعه بالا چیست؟

سلام


١- بررسی و تحلیل دقیق نتایج آزمون به شما کمک می کند تا درک دقیقی از سطح علمی،میزان پیشروی دروس، کیفیت مطالعه و.... داشته باشید.

کارنامه و مشاوره های شخصی سازی شده آزمون های گزینه ٢ به شما در شناخت نقاط ضعف و قوتتان کمک خواهد کرد و شما می توانید با شناسایی و رفع نقاط ضعف خود پیشرفت خوبی داشته باشید.  


٢- توقع خود را پایین بیاورید و سعی کنید در هر آزمون کمی پیشرفت کنید. در صورتیکه بخواهید پیشرفت بسیاری در هر آزمون داشته باشید اشتباهات شما زیاد شده و بی دقتی های زیاد سبب می شود درصدهای مورد نیاز خود را کسب نکنید.


٣-مهمترین وظیفه شما در حال حاضر تحلیل دقیق آزمون های آزمایشی و بررسی علل عدم نتیجه گیری تان خواهد بود.

زیرا  تحلیل آزمون به شما کمک خواهد کرد تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت خود را پایدار نمایید.


۴- دقت داشته باشید که باید در تحلیل آزمون خود،تمامی سوالات اعم از غلط،نرده و صحیح را بررسی کنید. البته مشاوره تحلیل آزمون گرینه ٢، به شما کمک خواهد کرد تا متناسب با وضعیت پاسخگویی در هر درس، در مورد اقداماتی که باید برای تسلط و یادگیری موضوع انجام دهید، تصمیم گیری نمایید.


۵- در صورتیکه علت عدم نتیجه گیری شما در آزمون، معلومات است،استفاده از ابزاهای کمک آموزشی مناسب ( منابع تست و یا کلاس و.. )برای کاهش مدت زمان یادگیری مباحث  و تکمیل آموخته ها از طریق تست زنی به شیوه آموزشی بهترین تصمیم راهبردی است.


۶- یکی از دلایل عدم نتیجه گیری در آزمون ها بی دقتی است.لسیت بی دقتی های خود را یادداشت کرده و روز قبل از آزمون آزمایشی، این لیست را مرور کنید تا میزان بی دقتی های شما کاهش یابد.


۷- اگر تعداد سوالات پاسخ داده نشده شما زیاد است، علت عدم پاسخگویی را بیابید.

درصورتیکه به دلیل کمبود وقت نتوانسته اید به سوالات پاسخ دهید و در منزل در درس مورد نظر درصد مطلوبی داشتید، باید با افزایش تعداد تست آموزشی و ایجاد تسلط روی مباحث این مشکل را رفع نمایید.


۸- اگر علت عدم پاسخگویی شما مفهومی بودن سوالات  یا متوجه نشدن دروس باشد،با مطالعه دقیق و مجدد مطالب و زدن تست های آموزشی فراوان، می توانید مطالب را به صورت عمقی در ذهن خود تثبیت نمایید.


بنابراین شما می توانید با بیشترین مقدار تلاش  و بررسی دقیق نتایج آزمون های آزمایشی، نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کرده و با گرفتن تصمیمات راهبردی مناسب برای بهبود وضعیت علمی خود بکوشید.





تعداد مشاهده 1064