همت قوی.. روحیه شکست ناپذیر


همت قوی.. روحیه شکست ناپذیر

یکی از عوامل مهم موفقیت در هدف های بلند مدت، داشتن روحیه شکست ناپذیری است. لازمه برخورداری از چنین قابلیتی، ناامید شدن از شکست های احتمالی است. این روزها در فضای مجازی داستانی پندآموز صفحه به صفحه میگردد. اطلاع از این ماجرا واقعی برای شما خالی از لطف نیست. سرهنگ ساندرز در منزل نشسته بود و روزنامه میخواند نوه چند ساله اش وارد اتاق شد و گفت: پدر بزرگ این ماه برایم یک دوچرخه میخری؟ او که نوه اش را خیلی دوست داشت، گفت: حتما عزیزم و بلافاصله مشغول محاسبه شد. فکرکرد. تنها درآمد ماهیانه او ماهی  500دلار حقوق بازنشستگی است  است جهت آگاهی در تامین مخارج جاری خانه هم ناتوان می شود.  اندیشید شاید بتواند از لابلای کتاب های پیرامون به موفقیت نوشته شده است، مطلب مفیدی بیاموزد  شروع کرد به خواندن کتاب ها با موضوع موفقیت. بیش از چند صفحه نخوانده بود که جمله‌ی ذهنش را سخت مشغول کرد.

قابلیت های تان را روی کاغذ بنویسید 

اندکی تحمل کرد و سپس به سراغ قلم و کاغذ رفت.

باغبانی، خیاطی،  اندکی نجاری،...

دوباره نوش وارد اتاق شد.  وقتی پدربزرگ را سرگرم نوشتن دید،  پرسید:  پدربزرگ! چه می کنی؟

سرهنگ گفت:  عزیزم!  کارهایی را که بلدم،  را مینویسم. 

پسرک گفت:  پس بنویس که مرغ های خوشمزه هم درست می کنی.

 درست بود:  پیرمرد پودرهایی درست میکرد  که وقتی مرغ های آماده پخت را به همراه آنها سرخ می کرد، مزه مرغ ها شگفت انگیز می شد.  جرقه ای در ذهنش را روشن کرد.  مقداری از پودرها را برداشت و برای فروش به رستوران های دور و اطرافش آن برد.  نه تنها از رستوران اول و دوم و سوم  که سرانجام از 623  رستوران پاسخ منفی دریافت کرد.  اما او مصمم به فروش پودرهای دست ساز خودش بود.  به همین جهت وارد  624رستوران شد.  این بار گفتگویش با صاحب رستوران نتیجه داد. او حاضر شد برای سرخ کردن مرغ ها از پودر های ساخته شده توسط سرهنگ ساندرس استفاده کند. و این همان کاری بود امروزه اغلب رستوران ها در 124کشور دنیا انجام می‌دهند. تمام این رستوران ها  پودر مورد نیاز خود را از کارخانه پودر کنتاکی ساندرس تهیه می کنند. جالب است. بدانید که در کشور آمریکا اگر رستورانی بخواهد از تصویر سرهنگ و پودرکنتاکی او در تابلوی رستوران خود استفاده کند باید 50000 دلار به شرکت کنتاکی ساندرس پرداخت نماید. این داستان واقعی نمونه ای از هزاران موردی است که یک انسان توانست با غلبه بر ناامیدی و نپذیرفتن شکست، گام اصلی در رسیدن به هدف را بردارد. اما شما چه می کنید تا بر ناامیدی غلبه کنید.؟

 مرد عمل باشید

انسان وقتی به ناامیدی می رسد، شور و اشتیاق اولیه خود را از دست می‌دهد و دیگر حتی تمایلی ندارد که به موضوع روی رویداده فکر کند. احساس می‌کند که نمی‌تواند راه به جایی ببرد از این رو هر کاری که وی را از آن دور کند آرام ترش می کند به نظر می رسد در چنین زمانی به دنبال آن هست که به هر طریق ممکن از کار اصلی طفره برود اما اگر دارای اهداف مشخصی باشد و برای هدف خود ارزش قائل شود گذر از این دست انداز های کوچک نباید وی را خسته و ناراحت کند این جمله را توماس ادیسون بدون شک یکی از زیباترین جملات در مورد عملکرد مناسب در هنگام برخورد با مشکلات است (بسیاری از افراد شکست خوردند کسانی هستند که متوجه نبوده اند تا چه اندازه به اهداف خود نزدیک شده اند)

 اگر وقت دارید، به جای نگرانی تلاش کنید.

 مسئله دیگر این است که برخی زمان بسیار زیادی را صرف نگرانی می‌کند. این رفتار یکی از بدترین راه های اتلاف انرژی است و مانع از حرکت به سمت جلو می شود در این مواقع بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با حفظ اعتماد به نفس و یادآوری اهداف خود تلاش را از سر گیرد و حرکت به سمت هدف را بار دیگر آغاز کنید زمانی که به هدف رسید متوجه می شوید که دیگر دلیلی برای نگرانی های غیر منطقی وجود نخواهد داشت.

 عملکردهای خود را یادداشت کنید.

 هر کاری که موفقیت انجام میدهید در یک دفترچه ثبت کنید. با انجام منظم این کار به صورت ماهانه می توانید متوجه شوید که در طول ماه تا چه میزان پیشرفت کرده اید و با پی بردن به این مسئله روحیه بسیار تقویت می‌شود و موفقیت هایی به ظاهر کوچک در مجموع موجب حیرت خواهند شد در نتیجه امید به هفته‌های آتی و زمان های پیش رو بسیار تقویت می شود.


همت قوی.. روحیه شکست ناپذیر (PDF)
دانلود همت قوی.. روحیه شکست ناپذیر (PDF) - 539 KB همت قوی.. روحیه شکست ناپذیر (PDF)

تعداد مشاهده 1299