سلام، من نهم هستم، در درس ریاضی خیلی مشکل دارم. هر کاری هم می کنم حل نمیشه. کمکم کنید


سلام، من نهم هستم، در درس ریاضی خیلی مشکل دارم. هر کاری هم می کنم حل نمیشه. کمکم کنید

سلام


١- دروسی مانند ریاضی از نوع دروس تمرینی هستند یعنی برای یادگیری به تمرین و حل تمرین های آموزشی نیاز است.


٢- ابتدا جزوه خود را به صورت سریع مطالعه کرده و فرمول ها و نکات مهم آن را استخراج کرده و وارد خلاصه نویسی های خود نمایید. سپس به مطالعه کتاب درسی بپردازید، زیرا کتاب درسی منبع اصلی طراحان امتحانات و در نهایت آزمون سراسری است و شما می توانید با مطالعه و حل تمرین های کتاب درسی، با ادبیات طراحان آشنا شوید.


٣- سپس تمرین آموزشی را حل کنید. البته در حل تمرین ها هم زیاد مکث نکنید و اگر پاسخ را نمی دانید با استفاده از جزوه و پاسخنامه تشریحی، پاسخ را یادبگیرید. همچنین اگر در این تمرین ها نکته ای موجود است، نکات جدید را وارد خلاصه نویسی های خود نمایید.


٤- جل تمرین به شيوه آموزشي تكميل كننده يادگيري شما است و حتما بايد در برنامه مطالعاتي شما قرار بگيرد. در دروس تمريني بايد٣٠٪‏ واحد مطالعاتي خود را به مطالعه و ٧٠٪‏ زمان باقي مانده را به تست زني اختصاص دهيد، زيرا اين دروس براي يادگيري به حل تست هاي فراوان نياز دارند.


٥- همچنين بايد با جزوه باز تمرین به شیوه تشریحی بزنيد زيرا اين نوع تمرین ها يه يادگيري شما كمك مي كند و براي سنجش شما نيست. براي حل هر تست ۳ الي ۷ دقيقه زمان بگذاريد و درصورتيكه پاسخ را نمي دانستيد ابتدا به جزوه و در نهايت به پاسخنامه مراجعه كرده و بار ديگر سوال را حل كنيد.


بنابراین حتما در مطالعه و یادگیری این نوع دروس تعریف خود را از یادگیری تغییر داده و سعی کنید با مطالعه سریع جزوه و کتاب درسی بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به حل تمرین به شیوه آموزشی و تکمیل یادگیری های خود اختصاص دهید.



تعداد مشاهده 470