سلام، حتی با برنامه‌ریزی هم ساعت مطالعم افزایش پیدا نمیکنه. راهکار چیست؟


سلام، حتی با برنامه‌ریزی هم ساعت مطالعم افزایش پیدا نمیکنه. راهکار چیست؟

سلام


١- دلايل تعلل خود را در افزایش ساعت مطالعه، يادداشت كنيد و برای حل آن ها بکوشید.


٢- در یک آزمون آزمایشی مناسب شرکت نمایید. شرکت در یک آزمون آزمایشی به شما کمک می کند تا با جدیت به اجرای برنامه بپردازید و پیشروی مناسبی  داشته باشید.


۳- سعي كنيد هر بار ميزان كمي ساعت مطالعه خود را افزايش دهيد.

براي اين كار بايد حجمي زماني مطالعه كنيد.

به اين صورت كه تعداد تمرین و صفحاتي كه در هر واحد مطالعاتي بايد مطالعه كنيد مشخص كرده و سعي كنيد اين مقدار را افزايش دهيد.

براي مثال مشخص كنيد در مدت ٩٠ دقيقه مي خواهيد ۴ صفحه ریاضی مطالعه كرده و ۵ تمرین حل کنید، سپس در واحد هاي بعدي اين اعداد را به ۵ صفحه و ۶ تمرین برسانيد.


۴- ليست اهداف خود را يادداشت كرده و آن را هرروز جلوي چشمان خود قرار دهيد  و رسیدن به اهداف خود را باور کنید. زیرا داشتن هدف محرک انجام هرکار و فعالیتی است.

بنابراین در روز زمانی را به مرور اهداف خود اختصاص دهید تا انگيزه و انرژي لازم را كسب كنيد.


۵- بررسی و تحليل دقیق نتایج آزمون به شما کمک می کند تا درک دقیقی از سطح علمی،میزان پیشروی دروس، کیفیت مطالعه و.... داشته باشید.

کارنامه و مشاوره های شخصی سازی شده آزمون های گزینه ٢ به شما در شناخت نقاط ضعف و قوتتان کمک خواهد کرد و شما مي توانيد با شناسايي و رفع نقاط ضعف خود پيشرفت خوبي داشته باشيد.  


۶- منابع کمک آموزشی خود (کتاب های کمک آموزشی، کلاس و....) را کنترل کنید و در صورتیکه مناسب نیستند آن ها را تغییر دهید.


بنابراين با برنامه مطالعاتی مناسبی پیشروی کنید و در یک آزمون آزمایشی مناسب شرکت نمایید تا با افزایش ساعت مطالعه تدریجی خود با استفاده از روش مطالعه حجمی زمانی بتوانید در امتحانات به موفقیت دست پیدا کنید.



تعداد مشاهده 535