سلام، مدرسه ما بعد از ظهر کلاس داره و من از تابستان عادت کردم که شب ها دیر وقت بخوابم (2 یا 3) و درس ها را بخوانم و صبح ها بخوابم. اینجوری خیلی به مشکل می خورم؟؟


سلام، مدرسه ما بعد از ظهر کلاس داره و من از تابستان عادت کردم که شب ها دیر وقت بخوابم (2 یا 3) و درس ها را بخوانم و صبح ها بخوابم. اینجوری خیلی به مشکل می خورم؟؟

سلام

١- به مرور و به صورت تدریجی شب ها حداقل سی دقیقه زودتر بخوابید و صبح ها زودتر بیدار شوید و هرگز خواب ساعت های ۱۲ تا ۳ نیمه شب را ازدست ندهید، زیرا میزان خواب عمیق در این ساعت ها بیشتر است و در صورتیکه در این مدت خواب مداوم صورت نگیرد، باعث خستگی و بی حوصلگی در طول روز خواهد شد. بنابراين بهتر است صبح ها زودتر بيدار شويد تا بتوانيد با انرژي بيشتري پيشروي كنيد.

٢- خواب روز نمی تواند جایگزین مناسبی برای خواب شب باشد. بنابراین لازم است ساعت خواب شما در شب بوده و ساعت بیداری و خواب ثابتی داشته باشید.

٣- به دلیل اینکه امتحانات شما در ساعت های ابتدایی روز برگزار می شود و اگر ذهن شما نسبت به خوابیدن در طول روز شرطی شود، تمرکز و کارایی لازم برای پاسخگویی به سوالات نخواهید داشت و نمی توانید نتیجه قابل قبولی کسب کنید.

٤- ۷ الی ۹ ساعت را به خواب اختصاص دهید که از این مقدار حداقل باید ۵ ساعت آن به صورت مداوم باشد. در صورتيكه عادت به خواب ظهر داريد نيز، بايد مقدار آن ٧٥ تا ٩٠ دقيقه باشد.

بنابراینُ سعی کنید به تدريج ساعت خواب خود را اصلاح کنید و ساعت هاي ابتداي روز بيدار شويد، تا بتوانید بر خستگی های در طول روز غلبه کرده و همچنین به دليل ايجاد یک عادت صحیح، مي توانيد تمرکز خود را افزایش دهید.

 

6 سال قبل  

تعداد مشاهده 301