بدانید و آگاه باشید!


بدانید و آگاه باشید!

همواره به آگاه بودن از جریان مسیر اهمیت بدهید. در لحظه حال زندگی کنید و از نگرانی در مورد مشکلات بپرهیزید. کاری را انجام دهد که موجب تقویت شور و شوق و هیجان درونی‌تان شود و خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید. عامل مهم دیگر در سفر به سوی اهداف، این است که خود را از گذشته رها سازیم. اغلب ما یاد گرفتیم در گذشته زندگی کنیم، اما ماندن در گذشته ما را از پرداختن به لحظه حال و گام برداشتن به سوی آینده بازمی‌دارد. گذشته چیزی به شما نمی‌دهد. البته می‌توانید از تجارب آن دوران استفاده کنید اما هرگز آن‌ها را تکرار نکنید. اغلب ما دوست داریم از گذشته دردناک خود یاد کنیم؛ این‌که گذشته آن‌قدر بد بوده که نمی‌توانیم فراموشش کنیم.

اما بدانید این نوع برداشت‌های بد و نادرست موجب جلب توجه شما به جهتی اشتباه می‌شوند و درنتیجه احساس محدودیت و قربانی شدن می کنید و انگیزه تان را برای رسیدن به هدف از دست می‌دهید. اما هنگامی‌که بدانیم ما قادریم شبکه ایمنی سالمی را در برابر ترس‌ها و نگرانی‌های خود داشته باشیم، احساس آرامش می‌کنیم. فراموش نکنید مهم نیست در گذشته چه اتفاقی افتاده، مهم اینست که ما اکنون تصمیم گرفتیم گذشته صدمه‌ای به ما نزند. اگر واقعاً نمی‌خواهید، مجبور نیستید دوباره کارهای گذشته را انجام دهید؛ آنچه رخ داد اکنون تمام شده است. اگر نیاز دارید درباره گذشته صحبت کنید احساستان را بنویسید. شما باید بتوانید گذشته را رها کنید و به جلو پیش بروید. اما صادقانه به خود پاسخ دهید، آیا واقعاً تصمیم گرفته‌اید راه تازه‌ای را در پیش بگیرید و با توجه به ندای درونی خود، راهتان را انتخاب کنید؟ به یاد داشته باشید که با پاسخ به پرسش‌های قلبی تان چیزی را از دست نمی‌دهید بلکه این پاسخ‌ها شما را به رویاهایتان می‌رسانند. هوشیار باشید!

همه ما می‌دانیم که رسیدن به اهدافمان چندان آسان نیست. در واقع هر آزمونی مشکل است! و می‌تواند پر از مشکلات و فراز و فرودها باشد؛ اما همین مسیر سخت، سرشار از فرصت هم هست. رمز تشخیص فرصت ها اینست که مطمئن شوید هوشیارانه تصمیم می گیرید و انتخاب می‌کنید. افراد زیادی در جهان در روال عادی زندگی روزمره و آنچه اجتماع و اطرافیان برایشان در نظر گرفته اند، زندانی شده‌اند. اما شما نباید چنین باشید. شما باید هنگامی‌که در حال تجربه و حرکت به سوی اهدافتان هستید، بیدار، آگاه و هوشیار باشید. زندگی هر کس آن‌قدر برایش مهم است که بخواهد خودش نقشی فعال و مؤثر در آن داشته باشد. سعی کنید از دایره محدود عادت‌های گذشته رها شوید. همیشه در جستجوی راه‌هایی جدید برای آموختن باشید و پویایی و جستجوگری را تجربه کنید. همه چیز از دور متفاوت به نظر می‌رسد. بعضی وقتا نیاز دارید که به خودتان از دور نگاه کنید تا همه چیز را بهتر ببینید.

در هر لحظه‌ای که چیزی را تجربه می‌کنید سعی کنید خود را از منظری دورتر بنگرید تا درحال زندگی کنید. همین حالا به بزرگ‌ترین معضلی که با آن مواجه بودید فکر کنید. فکر کنید آن معضل برای شخص دیگری مثل یک دوست صمیمی اتفاق افتاده است. شما چه نصیحتی به او می کردید؟ اگر می‌توانستید به عقب برگردید و آن مشکل برا شما رخ نداده بود چه کار متفاوتی انجام می دادید؟ به نصیحت هایی که ممکن بود به دوستتان بکنید فکر کنید.

هر پایان سرآغاز شروعی دیگر است

امروز یک شروع تازه است با آن چنین رفتار کنید: دست از فکر کردن به این‌که چه خواهد شد بردارید و به این فکر کنید که چگونه می‌تواند بشود.

 و در آینده من برای هر اتفاقی حاضرم. با خودتان بگویید: گذشته ی عزیزم از تو بابت همه درس‌هایی که از خودت به من دادی سپاسگزارم.


بدانید و آگاه باشید! (PDF)
دانلود بدانید و آگاه باشید! (PDF) - 734 KB بدانید و آگاه باشید! (PDF)

تعداد مشاهده 1324