برای موفقیت در کنکور باید روزی چند ساعت درس خواند؟


برای موفقیت در کنکور باید روزی چند ساعت درس خواند؟

سلام

١- ساعت مطالعه مناسب به هدف شما در ازمون سراسرى بستگی دارد.
در صورتیکه هدف شما قبولی در کدرشته هاى پرطرفدار است، باید بیشترین زمان ممکن در روز را به مطالعه اختصاص دهید و حداکثر تلاش خود را انجام دهید.

٢- اگر ٨ ساعت به خواب و ٤ ساعت به کارهاى متفرقه (استراحت هاى میان مطالعه ، وعده هاى غذایى و ...) اختصاص دهید، باید ١٠ تا ١٢ ساعت در روزهای تعطیل و ٥ تا ٦ ساعت در روزهای مدرسه را به اموزش  (کلاس و مطالعه و تست و ... ) بپردازید.
سعی کنید ساعت مطالعه خود را ثبت و آن را به صورت تدریجی افزایش دهید.

٣- برای اینکار  مطالعه حجمی زمانی داشته باشید.
مطالعه حجمی و زمانی یعنی این که در واحد درس مورد نظر خود میزان صفحات وتعداد تست خود را مشخص کرده و سعی کنید مطابق همین هدف جلو بروید و پس از هربار مطالعه سعی کنید کمی این مقدار را افزایش دهید.برای مثال در درس دینی مشخص کنید ١ درس را در مدت ١:٣٠ ساعت خواهید خواند.
در هر واحد تعداد تست و صفحات را بشمارید و سعی کنید هربار این تعداد را کمی افزایش دهید.
برای مثال اگر در درس دینی ٦ صفحه را در ١:٣٠ ساعت مطالعه می کنید، در واحد بعدی مطالعه هدف گذاری شما باید مطالعه ٧ صفحه در همین مدت زمان باشد.

۴- مطابق با برنامه درس بخوانید زیرا یک برنامه مسنجم و متعادل به شما کمک می کند تا از شیوه درس خواندن خود مطمئن شده و با اشتیاق بیشتری ساعت مطالعه خود را بالا ببرید. پیشنهاد می شود از برنامه هفتگی موجود در سایت گزینه دو استفاده کنید.

۵- شرکت در آزمون آزمایشی مناسب به شما کمک می کند تا با جدیت بیشتری برنامه مطالعاتی خود را انجام دهید وبتوانید با استفاده از کارنامه های آن به بررسی میزان مطالعه خود، سطح علمی و... بپردازید.
بررسی دقیق آزمون های آزمایشی به شما کمک خواهد کرد تا به درستی نقاط قوت و ضعف خود را شناسایى و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نمایید.

۶- هدف خود را یادداشت کرده و آن ها هرروز جلوی چشمان خود قرار دهید.
داشتن هدف به شما کمک می کند با انگیزه بیشتری به انجام برنامه مطالعاتی خود بپردازید.

بنابراین مطابق یک برنامه دقیق و منسجم پیش روی کنید و سعی کنید هر روز میزان کمی نسبت به روز قبل پیشرفت کرده و با یادداشت اهداف خود و مرور آن ها به صورت روزانه، اشتیاق و نشاط لازم برای انجام فعالیت های خود را به دست آورید.

یک ماه قبل  

تعداد مشاهده 742