باید بعد از درس اختصاصی یک درس عمومی بخونیم و اینکه برنامه هایی مثل برنامه گزینه دو که انقدر تنوع داره آدم رو گیج نخواهد کرد؟


باید بعد از درس اختصاصی یک درس عمومی بخونیم و اینکه برنامه هایی مثل برنامه گزینه دو که انقدر تنوع داره آدم رو گیج نخواهد کرد؟

سلام

۱- همانطور که قبلا توضیح داده شد، دروس به سه دسته تمرینی، خواندنی و حفظی طبقه بندی می شوند.
بنابراین باید به این نکته توجه داشت که هر بخش ذهن شما مخصوص یادگیری درس های مختلف است و مطالعه طولانی مدت درس های از جنس هم سبب خستگی بخش مربوط می شود. بنابراین باید به بخش های مختلف ذهن خود استراحت بدهید. بنابراین بهتر است دروسی با جنس یکسان (مثلا هر دو تمرینی) نهایتا دو واحد پشت هم مطالعه شده و پس از آن درسی با جنس دیگر  در برنامه قرار بگیرد.

٢- همچنین، در آزمون سراسری دروس نیز متنوع هستند و باید از تمامی قسمت های ذهن استفاده شود، داشتن تنوع مطالعاتی برای تقویت این امر الزامی است.
بنابراین در روز تنوع مطالعاتی را رعایت نمایید و سعی کنید مطابق برنامه مطالعاتی متنوع و متعادل مانند آنچه در سایت گزینه دو قرار دارد،مطالعه کنید.

٣- تنوع مطالعاتی در برنامه مطالعاتی سبب می شود دروس برای شما بیشتر مرور شوند.
برای مثال اگر درس ادبیات را فقط در روزهای یکشنبه  مطالعه کنید تا هفته آینده این درس مرور نخواهد شد، اما اگر با تنوع مطالعاتی برنامه خود را پیش ببرید، دروس در طول هفته بیشتر مرور خواهند شد.

٤- بهتر است دروس تمرینی را در ابتدای روز و دروس خواندنی و حفظی را در انتهای روز قرار دهید.
در این حالت در ابتدای روز وقتی انرژی بیشتری دارید می توانید دروس تمرینی را مطالعه و در انتهای روز که انرژی شما کم می شود به مطالعه دروس حفظی و خواندنی بپردازید.


بنابراین، سعی کنید دروس از جنس یکسان را بیشتر از دو واحد متوالی مطالعه نکرده و تنوع مطالعاتی را برای جلوگیری از خستگی ذهن و افزایش کیفیت مطالعه خود رعایت کنید تا بتوانید با مرور بیشتر مطالب در طول هفته، به تثبیت آنها کمک کنید و در آزمون سراسری به موفقیت دست پیدا کنید.

5 روز قبل  

تعداد مشاهده 544