من مشکل دارم که چطور درس های خواندنی رو بخونم بعد که خوندم چکار کنم؟ مرور کنم؟


من مشکل دارم که چطور درس های خواندنی رو بخونم بعد که خوندم چکار کنم؟ مرور کنم؟

سلام

 ١- دروس خواندنی، دروسی هستند که برای یادگیری نیاز به استدلال و حفظ کردن مطالب دارید. مانند دین و زندگی، زیست شناسی، فلسفه و منطق و....

۲- برای این دروس باید بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به مطالعه به شیوه لایه ای (  به این صورت که ابتدا یک پاراگراف را مطالعه کرده و حاشیه نویسی آن را انجام دهید، سپس سعی کنید پاراگراف اول را برای خود توضیح دهید، سپس پاراگراف دوم را مطالعه کرده و این بار پارارگراف اول و دوم را برای خود توضیح دهید و همین شیوه را ادامه دهید تا به انتهای صفحه برسید،  ‎وقتی به انتهاى صفحه رسیدید کل صفحه را براى خودتان توضیح دهید و همین کار را براى هر صفحه انجام دهید تا به انتهاى درس برسید.) و حاشیه نویسی اختصاص دهید  برای مثال اگر واحد مطالعاتی شما  دقیقه ای است باید٦٠ دقیقه را به مطالعه و حاشیه نویسی و ٣٠ دقیقه را به حل تمرین اختصاص دهید.

۳- همچنین خلاصه نویسی این دروس به صورت حاشیه نویسی می باشد، به این صورت که دور کلمات مهم خط بکشید و موارد مهم را در حاشیه کتاب خود دسته بندی نمایید. همچنین از طرح سوال در حین مطالعه استفاده نموده و سوال خود را در حاشیه کتاب بنویسید. در این صورت ذهن شما کنجکاو خواهد شد و مطالب را با عمق بیشتری می آموزید.

بنابراین با یادگیری دقیق این دروس با استفاده از شیوه های صحیح مطالعه، تست زنی و خلاصه نویسی می توانید مطالعه با کیفیت تری داشته باشید و به  نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

17 روز قبل  

تعداد مشاهده 624