چطور سرعت تست زنی رو بالا ببریم.؟


چطور سرعت تست زنی رو بالا ببریم.؟

سلام

١- روش زدن تست های آموزشی به این صورت است که نباید هنگام زدن تست های آموزشی زمان را در نظر بگیرید و سعی کنید سوالات را پاسخ دهید در صورتیکه نتوانستید پاسخ سوال را بیابید ابتدا به جزوه و کتاب درسی خود و در نهایت به پاسخ نامه مراجعه کرده و در صورتیکه تست نکته جدیدی داشت آن را وارد خلاصه نویسی های خود نمایید.

٢- در مورد دروس تمرینی که نیاز به تمرین و تست زیادی دارند بیشتر زمان واحد خود را به زدن تست اختصاص دهید و برای دروس خواندنی که نیاز به استدلال و حفظ کردن دارند بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به مطالعه اختصاص دهید برای مثال در دروس تمرینی اگر واحد مطالعاتی شما ٩٠ دقیقه ای است باید ٦٠ دقیقه را به تست زنی و بقیه زمان را به مطالعه و برای دروس خواندنی باید ٦٠ دقیقه  را به مطالعه و بقیه زمان را به تست زنی اختصاص دهید.

٣- هر روز ساعت مطالعه و تعداد تست خود را ثبت کرده و سعی کنید هر بار مقدار کمی نسبت به بار قبل پیشرفت داشته باشید تا به تسلط و سرعت کافی در حل تست ها برسید.

٤- علت پاسخ های غلط خود را پیدا کنید.
در صورتیکه علت پاسخ های اشتباه شما معلومات است، سعی کنید از منابع کمک آموزشی مناسب با سطح خود استفاده کنید.
و در صورتیکه بی دقتی دلیل پاسخ های اشتباه شما است، لیست بی دقتی های خود را یادداشت کرده و شب قبل از آزمون آن ها مرورکرده تا میزان خطاهای شما کاهش پیدا کند.
البته می توانید با استفاده از کارنامه های تحلیل آزمون موجود در سایت گزینه دو نیز علت عدم پاسخ صحیح به سوالات را بیابید.

٥- اگر تعداد غلط های شما به دلیل اشتباه وارد کردن گزینه ها می باشد، هر ١٠ سوال،شماره سوال و گزینه های وارد شده را کنترل کرده تا میزان خطای شما به حداقل برسد.

٦- دور داده ها و افعال سوالات خط بکشید.
از اشتباهات رایج داوطلبان، عدم توجه به داده ها و افعال سوال می باشد بنابراین حتما تکنیک را انجام داده تا میزان خطاهای ناشی از این اتفاق را کاهش دهید.

بنابراین حتما شیوه صحیح تست زنی آموزشی را رعایت کنید و با پیدا کردن علل اشتباهات خود در آزمون های آزمایشی و اخذ تصمیمات راهبردی مناسب سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و نقاط قوت خود را بهبود بخشید.


تعداد مشاهده 1027