در درس های حل کردنی مانند ریاضی احساس ضعف می کنم. میخونم ولی کتاب رو که می بندم تست بزنم باز بلد نیستم. چطور درس های این مدلی رو بخونیم تا پیشرفت کنیم؟


در درس های حل کردنی مانند ریاضی احساس ضعف می کنم. میخونم ولی کتاب رو که می بندم تست بزنم باز بلد نیستم. چطور درس های این مدلی رو بخونیم تا پیشرفت کنیم؟

سلام

١- دروسی مانند ریاضی از نوع دروس تمرینی هستند یعنی برای یادگیری به تمرین و حل تست های آموزشی نیاز است.

٢- ابتدا جزوه خود را به صورت سریع مطالعه کرده و فرمول ها و نکات مهم آن را استخراج کرده و وارد خلاصه نویسی های خود نمایید. سپس به مطالعه کتاب درسی بپردازید، زیرا کتاب درسی منبع اصلی طراحان آزمون سراسری می باشد و شما می توانید با مطالعه و حل تمرین های کتاب درسی، با ادبیات طراحان آشنا شوید.

٣- سپس تست آموزشی را حل کنید. البته در حل تست ها هم زیاد مکث نکنید و اگر پاسخ را نمی دانید با استفاده از جزوه و پاسخنامه تشریحی، پاسخ را یادبگیرید. همچنین اگر در این تست ها نکته ای موجود است، نکات جدید را وارد خلاصه نویسی های خود نمایید.

٤- تست زنی به شیوه آموزشی تکمیل کننده یادگیری شما می باشد و حتما باید در برنامه مطالعاتی شما قرار بگیرد. در دروس تمرینی باید ٣٠٪‏ واحد مطالعاتی خود را به مطالعه و ٧٠٪‏ زمان باقی مانده را به تست زنی اختصاص دهید، زیرا این دروس برای یادگیری به حل تست های فراوان نیاز دارند.

٥- همچنین باید با جزوه باز تست بزنید زیرا این نوع تست یه یادگیری شما کمک می کند و برای سنجش شما نیست. برای حل هر تست ٢ الی ٥ دقیقه زمان بگذارید و درصورتیکه پاسخ را نمی دانستید ابتدا به جزوه و در نهایت به پاسخنامه مراجعه کرده و بار دیگر سوال را حل کنید.

بنابراین حتما در مطالعه و یادگیری این نوع دروس تعریف خود را از یادگیری تغییر داده و سعی کنید با مطالعه سریع جزوه و کتاب درسی بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به زدن تست های آموزشی و تکمیل یادگیری های خود اختصاص دهید.

یک ماه قبل  

تعداد مشاهده 600