من به هیچ برنامه ای نمی رسم. اونم به خاطر اینه که خیلی کندم چیکار کنم ؟


من به هیچ برنامه ای نمی رسم. اونم به خاطر اینه که خیلی کندم چیکار کنم ؟

سلام

1- تصور غلط بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری این است که برای یادگیری بهتر و دقیق تر مطالب را باید با سرعت خیلی کم مطالعه کرد. این مسئله که یادگیری مطلوب نیازمند تمرکز است، غیر قابل انکار است اما اگر سرعت مطالعه شما کمتر از سرعت مطلوب باشد، تمرکز شما کاهش پیدا کند.

2-  برای اینکه بتوانید دروس را با کیفیت مطلوب یاد بگیرید، باید با سرعت مطلوب مطالعه نمایید. این سرعت در افراد مختلف متفاوت است.بنابراین باید سرعت مطالعه خود را در هر واحد و برای هر درس مشخص کرده و سعی کنید هر بار نسبت به بارقبل پیشرفت کنید.برای اینکار باید از هدف گذاری استفاده نمایید. به این صورت که ساعت مطالعه و تعداد تست خود را در هر واحد یادداشت کنید و سعی کنید هر بار مقدار کمی نسبت به واحد قبل این مقدار را افزایش دهید.
ابتدا سرعت فعلی خود را ثبت کنید ،سپس تلاش کنید سرعتتان را کمی (حدود ٢٠٪‏ ) افزایش دهید.

3- تصور غلط رایج دیگر ی که وجود دارد ،این است که برای موفقیت، دانستن تمامی جزئیات لازم است. این را بدانید که موفقیت در آزمون سراسری نیازمند سرعت عمل است و ابزار این سرعت عمل تکرار (مرور و تست زنی ) است.  بنابراین، اگر برای یادگیری همه جزئیات سرعت مطالعه خود را کاهش دهید، در واقع به خاطر مقدار بسیار کمی از مطالب، فرصت تکرار و مرور حجم زیادی از مطالب را از دست می دهید. نگران نکته های از دست رفته نباشید، شما می توانید با مرور و تست زنی و شرکت در آزمون های آزمایشی نکته هایی که فراموش کرده اید، یافته و آن ها را وارد خلاصه نویسی های خود نمایید.

4- شما می توانید پس از آزمون اول و  تعیین سطح  مطابق برنامه مطالعاتی ویژه خود به مطالعه بپردازید. در برنامه آزمون های گام اول، برای هر درس اولویتی قرار داده شده است ، در صورتیکه نمی توانید تمامی دروس را مطالعه کنید، به مطالعه اولویت های یک و دو برنامه پرداخته و در صورت وجود فرصت به مطالعه سایر اولویت ها بپردازید.

بنابراین حتما سعی کنید تصورهای غلط خود را اصلاح کنید تا بتوانید با هدفگذاری سرعت خود را بالا ببرید و با زدن تست نکاتی که نگران آن ها هستید پیدا کرده  و خلاصه نویسی های خود را تکمیل نمایید تا در  آزمون سراسری موفقیت مورد نظر خود را کسب کنید.


تعداد مشاهده 606