بهترین بازه ی زمانی برای مطالعه به چه صورته؟ یعنی چند ساعت مطالعه کنیم و چند دقیقه بین بازه ها استراحت داشته باشیم؟


بهترین بازه ی زمانی برای مطالعه به چه صورته؟ یعنی چند ساعت مطالعه کنیم و چند دقیقه بین بازه ها استراحت داشته باشیم؟

سلام

١- بهترین زمان برای مطالعه زمانی است که هوشیاری بیشتری داشته باشید تا بتوانید با تمرکز بیشتری مطالب درسی را مطالعه نمایید.

٢- شما می توانید با توجه به ساعت بیولوژیکی بدن خود تلاش کنید هر درس را در زمانی که بهترین یادگیری را دارید مطالعه نمایید تا با سازمان بندی دقیق تری در حافظه شما جای بگیرد.

٣- بهترین زمانبندی برای بیشترین میزان یادآوری و یادگیری داشتن واحدهای مطالعاتی ٧٥ الی ٩٠ دقیقه ای می باشد که به ازای هر ٧٥ دقیقه مطالعه، ١٥ دقیقه استراحت و به ازای هر ٩٠ دقیقه مطالعه، ٣٠ دقیقه استراحت پیشنهاد می شود.

٤- در بخشی از زمان استراحت (حدود پنج دقیقه) باید به فعالیت هایی که سبب استراحت جسم، ذهن و چشم می شود بپردازید. این فعالیت ها می توانند بستن چشم، گوش دادن موسیقی، تغذیه مناسب، راه رفتن و ... باشد.

٥- بهتر است در واحدهای مطالعاتی خود از تلفن همراه استفاده نکنید و استفاده از تلفن همراه و تلویزیون را کاهش داده و به کمتر از یک ساعت در شبانه روز برسانید. زیرا استفاده از این وسایل سبب کاهش تمرکز شما شده و کیفیت مطالعه شما را کاهش خواهد داد.

بنابراین مطالعه خود را متناسب با ساعت بیولوژیکی بدن خود تنظیم کرده و حتما در ساعاتی که هوشیاری شما کامل است به مطالعه بپردازید تا حداکثر تمرکز را در مطالعه داشته باشید.

یک ماه قبل  

تعداد مشاهده 407