سلام من خیلی خسته میشم . همش فکرم درگیره . آخه وقت کم مونده ولی من خوابم میاد همش. جالبه که کاری هم نمی کنما کلا نشستم ولی باز خسته ام. چیکار کنم این دل مشغولی و خستگی رو تو این چند روز درست کنم؟


سلام من خیلی خسته میشم . همش فکرم درگیره . آخه وقت کم مونده ولی من خوابم میاد همش. جالبه که کاری هم نمی کنما کلا نشستم ولی باز خسته ام. چیکار کنم این دل مشغولی و خستگی رو تو این چند روز درست کنم؟

سلام

١-  اگر خستگى شما ناشی از مشکلات جسمى است، علت آن را بیابید.
برای مثال اگر خستگی شما ناشی از ساعت خواب پایین است، باید حتما ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کرده و آن را ثابت نمایید.
 زیرا خواب کافی یکی از موثرترین عوامل در غلبه بر خستگی است.
ميزان ساعت خواب متعادل شبانه روز شما باید بین ۷ الی ۸ ساعت باشد.تنظیم ساعت خواب نقش بسزایی در کاهش خستگی شما و افزایش تمرکز در حین مطالعه دارد.

٢-‏‎ در اين دوره حساس، ساعت خواب و بیداری ثابتی داشته باشید زیرا در غیر این صورت هورمون خواب به درستی ترشح نشده و در طول روز احساس خستگی زیادی خواهید داشت.

٣- ساعت بیداری صبح نیز بهتر است ٦ صبح باشد. زيرا حداقل ٤٠ دقیقه طول می‌کشد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آماده فعالیت شود. بنابراین بايد باید ساعتی بیدار شويد که سیستم عصبی‌ حداکثر یک ساعت زمان برای آماده شدن داشته باشد. از طرفی باید به این نکته دقت داشت که اینکار نیاز به تمرین دارد و اين دوران بهترين زمان براي كسب آمادگي ذهن است.

‏‎٤- به دلیل اینکه تحرک شما در این دوران کم است لازم است هر روز  ١٥ تا ٣٠ دقيقه  ورزش کنید. ورزش سبب نشاط و شادابی هرچه بیشتر می شود . بنابراین ورزش را حتما در برنامه خود قرار دهید. علاوه بر این ورزش سبب افزایش تمرکز شما نیز خواهد شد.

‏‎‏‎٥-  اگر خستگى شما ناشى از مشكلات روحی مانند نداشتن انگیزه است، حتما هدف خود را یادداشت کرده و آن را هر روز مرور کنید.زیرا هدف عامل ایجاد انگیزه و محرک هر فعالیتی است.
به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به هدفتان باید پشتکار داشته باشید و هر روز صبح با فکر کردن به اهداف خود سعی کنید با انرژی از خواب بیدار شده و روند مطالعاتی خود را پیش ببرید.

۶- برای افزایش تمرکز خود در هنگام مطالعه یک کاغذ در کنار خود دست خود قرار دهید و عوامل حواس پرتی و افکار مزاحم خود را در آن یادداشت نمایید تا بار ذهنی شما تخلیه شود و هر روز زمانی را به فکر کردن به نگرانی های خود (آنچه که یادداشت کرده اید) اختصاص دهید.

بنابراین حتما ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم نمایید و در روزهای باقی مانده ورزش روزانه را به صورت جدی انجام دهید. همچنین برای از بین بردن افکار مزاحمتان با استفاده از تکنیکی که در بالا آموزش داده شد می توانید به حداکثر تمرکز دست پیدا کنید.

7 سال قبل  

تعداد مشاهده 2160