سلام آزمون های ٣ روز یکبار و جمع بندی را در چه بازه‌ای از سال و چگونه باید برگزار کنیم؟


سلام آزمون های ٣ روز یکبار و جمع بندی را در چه بازه‌ای از سال و چگونه باید برگزار کنیم؟

سلام


١- آزمونهای سه روز یکبار فرصت مناسبی برای تکمیل آموخته های ناقص است.در این آزمون ها تمرکز بر روی مباحثی است که سریعتر به تسلط می‌رسند و این با توجه به نتایج آزمونهایی است که در منرل می‌دهیم.مناسب ترین منبع برای آنها،آزمونهای سراسری سالهای گذشته است.


٢- این آزمونها پس از پایان امتحانات نیمسال دوم و جمع‌بندی دروس سال پایانی آغاز خواهند شد و با توجه به شرایط خودتان هر دو روز یا سه روز یکبار اقدام به دادن آزمون خواهید کرد.


٣- یکی از اهداف آزمون های ٣ روز یکبار، افزایش هوش هیجانی و کنترل احساسات منفی است. حداکثر شبیه سازی ذهنی و جسمی آزمون سراسری لازمه این هدف است. شما باید بارها این شرایط را تجربه کنید تا بتوانید در آزمون سراسری با مهارت بیشتری شرکت نمایید. بهتر است قبل و در هنگام برگزاری آزمون ها ، شرایط زیر را شبیه سازی نمایید.


٤- شرایط ذهنی: قبل از آزمون  تصور کنید این آزمون ،آزمون سراسری است و هر آنچه در روزهای آزمون های آزمایشی در ذهن شما می گذرد را باید در ذهنتان ایجاد کنید. این تمرین به شما کمک می کند بر افکار منفی غلبه کرده و با حداکثر تمرکز در جلسه آزمون سراسری  حاضر شوید.

شرایط جسمی :در صورتیکه می توانید از صندلی دسته دار استفاده کنید تا شرایط جسمی آزمون سراسری  نیز برای شما تداعی شود. در غیر این صورت پشت میز امتحان دهید و لباس رسمی بپوشید. این کار سبب افزایش استقامت شما در جلسه آزمون سراسری خواهد شد.

شرایط محیطی: محیط ساکت و آرامی را انتخاب کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که محیط نباید کاملا ساکت باشد تا بتوانید با حداکثر تمرکز به سوالات پاسخ دهید.

شرایط آزمونی: آزمون را راس ساعت ٨ برگزار نمایید و سعی کنید سوالات مناسبی انتخاب نمایید. همچنین وقت هر درس را کاملا متناسب با زمان آزمون سراسری در نظر بگیرید.



بنابراین حتما برای کنترل شرایط روحی خود در آزمون سراسری ، از آزمون های سه روز یکبار  با حداکثر شبیه سازی استفاده کنید و سعی کنید هنگام پاسخگویی به آزمون، حتما شرایط را همانطور که در بالا گفته شد، شبیه سازی کنید تا بتوانید تمامی عوامل را تجربه کرده و راه های کنترل آن ها را بیاموزید.

5 سال قبل  

تعداد مشاهده 1239