سلام. درس هایی مثل ادبیات یا دینی رو بلافاصله بعد از خوندن نباید تست زد. ایا این موضوع درمورد درسی مثل شیمی هم صدق میکنه؟؟؟


سلام. درس هایی مثل ادبیات یا دینی رو بلافاصله بعد از خوندن نباید تست زد. ایا این موضوع درمورد درسی مثل شیمی هم صدق میکنه؟؟؟

سلام

١- تست آموزشي تكميل كننده يادگيري شماست، بنابراين حتما بلافاصله پس از مطالعه مبحث مورد نظر خود تست آموزشی بزنيد و این مسئله را به زمان دیگری موکول نکنید. این مسئله در مورد تمامی دروس صدق می کند و تفاوتی در دروس خواندنی و حفظی و حل کردنی نیست.

٢- به این نکته توجه داشته باشید که هدف از تست زنی آموزشی، سنجش اطلاعات نیست، بلكه اين شیوه تست زنی، تکمیل کننده آموزش شما است.
حتما در طول هفته و در واحدهای مطالعاتی خود تا بیشترین میزان ممکن، تست های آموزشی بزنید و هر هفته نسبت به هفته های قبل مقدار کمی پیشرفت کنید. به این صورت که مقدار تست خود را ثبت کرده و هر بار تلاش کنید این مقدار را کمی افزایش دهید.

٣- نكته مهمي كه بايد به خاطرداشته باشيد اين است كه فاصله مطالعه تا تست زدن مهم نيست و مسئله مهم، ميزان مطالعه و تست زدن مي باشد.

براي  مثال :
براي دروس تمريني كه نياز به تست زني و حل مسئله براي يادگيري دارند، مانند فيزيك و رياضى و... بايد بيشتر زمان واحد مطالعه خود را به تست، و براي مطالعه دروس خواندني كه نياز به حفظ آن ها است ، مانند دين و زندگي، بيشتر زمان  واحد مطالعه خود را به مطالعه بپردازيد و بلافاصله پس از مطالعه تست بزنيد.

٤-  در صورت داشتن فرصت کافی در واحد زمانی مرور، تست های علامتدار مباحث دوباره حل کنید و مجددا نکات آن ها را یادآوری کنید.

بنابراین پس از مطالعه حتما تست آموزشي (حتي به مقدار كم) بزنيد،هنگام تست زنی نکات مهم  را استخراج کرده و وارد خلاصه نویسی های خود نمایید. همچنین با در نظر گرفتن زمان مناسب تست زني متناسب با نوع مباحث مي توانيد يادگيري خود را تكميل نماييد.

7 سال قبل  

تعداد مشاهده 568