سلام، من از اول سال دارم می خونم. ولی الان نمی دونم چرا تند تند خسته میشم اصلا حوصله درس خوندن ندارم . الان درس های پیش دو مونده راهنمایی ام کنید نمی خوام این چند وقت باقی مونده خراب بشه ......


سلام، من از اول سال دارم می خونم. ولی الان نمی دونم چرا تند تند خسته میشم اصلا حوصله درس خوندن ندارم . الان درس های پیش دو مونده راهنمایی ام کنید نمی خوام این چند وقت باقی مونده خراب بشه ......

سلام

١-  در صورتیکه خستگى شما ناشی از مشکلات جسمى است، علت آن را بیابید.
برای مثال اگر خستگی شما ناشی از ساعت خواب پایین است، باید حتما ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کرده و آن را ثابت نمایید.
 زیرا خواب کافی یکی از موثرترین عوامل در غلبه بر خستگی است.
ميزان ساعت خواب متعادل شبانه روز شما باید بین ۶ الی ۸ ساعت باشد.تنظیم ساعت خواب نقش بسزایی در کاهش خستگی و افزایش تمرکز در حین مطالعه دارد.

٢-‏‎ انجام ورزش روزانه در حدود ١٥ تا ٣٠ دقيقه سبب نشاط و شادابی هرچه بیشتر می شود . بنابراین ورزش را حتما در برنامه خود قرار دهید. علاوه بر این ورزش سبب افزایش تمرکز شما نیز خواهد شد.

‏‎٣- درصورتیکه خستگى شما ناشى از مشكلات روحی مانند نداشتن انگیزه است، حتما هدف خود را یادداشت کرده و آن را هر روز مرور کنید زیرا هدف عامل ایجاد انگیزه و محرک هر فعالیتی است.
به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به هدفتان باید پشتکار داشته باشید و در هر مرحله ای که احساس خستگی کردید، هدف خود را مرور نمایید.  

‏‎٤-  در این دوره زمانی سعی کنید حتما دروس نیمسال دوم سال چهارم را مطالعه کنید تا بتوانید عقب افتادگی های سال چهارم خود را جبران کرده و با آسودگی بیشتر به سراغ دروس نیمسال اول سال چهارم و دروس پایه بروید.
برای رسیدن به این هدف باید طبق برنامه مطالعاتی پیش بروید. پیشنهاد می شود از برنامه مطالعاتی موجود در سایت و کانال گزینه دو استفاده کرده  و سعی کنید ساعت مطالعه و تعداد تست خود خود را هر روز نسبت به روز قبل کمی افزایش دهید.
برای مثال اگر در روز سه ساعت مطالعه کرده و ۷۵ تست زده اید، سعی کنید در روز بعد چهار ساعت مطالعه کرده و  ۸۰ تست بزنید.

بنابراین پا پیدا کردن علت خستگی خود می توانید تصمیم راهبردی مناسبی برای غلبه بر این موضوع پیدا کرده و با مطالعه طبق برنامه مطالعاتی و افزایش تدریجی ساعت مطالعه خود مباحث باقی مانده را به اتمام برسانید.
 

7 سال قبل  

تعداد مشاهده 481