ويژگی های آزمون‌های آزمايشی گزينه‌ دو


ويژگی های آزمون‌های آزمايشی گزينه‌ دو

 آزمون‏ های آزمایشی گزینه‏ دو ویژگی‏ های منحصربه ‏فردی دارد که این آزمون‏ ها را از آزمون‏ های دیگر متمایز می‏کند.

 در یک جمله می توان گفت آزمون ‏های آزمایشی گزینه‌ دو با کیفیت ‏ترین آزمونی‏ است که ضمن رعایت کیفیت بالا، با قیمت مناسب به مخاطبان ارائه می‌گردد. برخی از این ویژگی ‏های منحصربه‌فرد عبارتند از:


  • پرسش های استاندارد

وقتی قرار است خودت را برای کاری آماده کنی که ویژگی‌های خاصی دارد، حتماً تلاش می‌کنی تا با جزئیات و خصوصیات منحصربه‌فرد آن آشنا شوی. اساساً آشنایی و آگاهی از همان خصوصیات و ویژگی‌هاست که پایه‌گذار موفقیت است.
این ویژگی‌ها و خصوصیات را «استاندارد» می‌نامند.
آزمون و پرسش‌های آن نیز مانند هر کار و فعالیتی دیگر دارای شاخصه‌های تعیین‌کننده و استاندارد‌های ویژه‌ای هستند که رعایت آن‌ها سبب می‌شود تا این ابزار مفید و کارآمد باشد.
تلاش مؤسسۀ آموزشی فرهنگی گزینه‌دو همواره این بوده است تا آزمون‌هایی را برگزار کند که از نظر قالب، ساختار و محتوا در کلّیات و جزئیات منطبق با شاخصه‌های علمی و استاندارد باشد.
مطابقت قابل توجه پرسش‌های آزمون‌ها با آزمون سراسری در سال‌های متمادی (حدود 80%) و مطابقت محتوا و پرسش‌های آزمون‌ها با شاخصه‌های علمی سنجش و ارزشیابی بهترین شواهد بر مطابقت با استاندارد و باکیفیت بودن آزمون‌ها و پرسش‌های آن‌ها هستند.

 

  • قیمت مناسب

شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود ایجاب می‏کند تا به‌‏نحوی عمل نماییم که داوطلبان، دانش‏ آموزان و خانواده‏ ها مجبور نباشند نیاز به محصولات و خدمات آموزشی با کیفیت را از سبد خرید خود حذف نموده یا به کیفیت پایین‏تر رضایت دهند، لذا بر اساس رسالت اجتماعی و فرهنگی خود با افتخار اعلام می‌داریم که در مقایسه با خدمات و محصولات مشابه، بیشترین و با کیفیت‌ترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت به مخاطبان ارائه خواهیم نمود.

 

  • تخفیف مناسب به مدارس

مدارسی که اقدام به ثبت ‏نام گروهی می‏ نمایند با توجه به شرایط ثبت نام  از تخفیف ویژه بهره‏ مند خواهند شد. این تسهیلات استثنایی به‌همراه خدمات ویژه ای از قبیل مشاورۀ هوشمند آزمون مدرسه، پنل اختصاصی مدرسه در وب سایت، خدمات ویژه برای دبیران و مشاوران و ...  به مدارس ارائه خواهد شد. مدرسه ها می‏ توانند جهت اطلاع و بهره‏مندی از این امکان، با نمایندگی‏ های گزینه‏ دو در شهر خود تماس بگیرند.

 

  • محدوده بندی مناسب (برنامه محور)

محدودۀ آزمون‏ های آزمایشی گزینه‌‏دو به‌‏نحوی تنظیم شده است که داوطلبانی که در تمام مراحل آن شرکت می‏ کنند با یک برنامۀ مدوّن و منظم تمام مطالب درسی منابع آزمون سراسری را در فاصله‏ های زمانی مناسب مطالعه و مرور نمایند.
رعایت فاصلۀ زمانی مناسب بین آزمون‏ ها، برخورداری از حجم مناسب و قابل مطالعه با توجه به مقطع زمانی برگزاری آزمون، رعایت پیش ‏نیازها و هم ‏نیازهای یک درس، هماهنگی با برنامۀ آموزشی سالانۀ دبیرستان‏ ها و افزایش تدریجی حجم آزمون‏ ها، از ویژگی‏ های ممتاز این محدوده‏ بندی دقیق و حساب‏ شده است. شرکت‌ کنندگان در تمام مراحل آزمون‌ها، درس‌های مختلف را بر اساس برنامۀ ارائه شده، 4 تا 6 بار مطالعه و مرور می نمایند. همچنین در محدوده‌بندی امسال مرور درس‌های پایه نیز با برنامۀ ویژه‌ای گنجانده شده است. اهداف آموزشی این محدوده‌بندی و جزئیات آن را می‌توانید در  دفترچه راهنمای ثبت نام ملاحظه نمایید.

 

  • کارنامه سریع

کارنامه‏ و خدمات مشاوره‌ای مختلف و متنوع گزینه ‏دو از ساعاتی پس از برگزاری آزمون و در همان روز در اختیار شرکت‏ کنندگان در آزمون است. قطعاً در هیچ کجا با این سرعت مشاوره‏‏ های آموزشی و ارزیابی‏ های موردنیاز دانش‌آموزان تولید نمی‏ گردد و در اختیار قرار نمی‏ گیرد.
همچنین اطلاعات اولیۀ کارنامه و نتایج مقدماتی برای دانش‌آموزانی که شمارۀ تلفن همراه خود را اعلام کرده‌اند پیامک می‌شود. به این‌ترتیب یکی از نیازهای اساسی داوطلبان که تحلیل دقیق و سریع آزمون است، حاصل می‏شود.

 

  • برترین ها در گزینه دو

هر ساله تعداد قابل توجهی برترین های آزمون سراسری در گروه های مختلف در سراسر کشور از شرکت‏ کنندگان در آزمون‏ های آزمایشی گزینه ‏دو می‏باشند. گزارش‏ های برترین‏ های گزینه ‏دو در آزمون‏ های سراسری سال‏ های قبل بر روی پایگاه اینترنتی قابل دسترسی است.

 

  • مقایسه در بزرگترین جامعه آماری (جامعه آماری داوطلبان آزمون سراسری 97 و 98)

سال هاست که شرکت کنندگان در آزمون های گزینه دو در بزرگ ترین جامعه آماری مقایسه می شوند.
جدول شماره ی 7 کارنامه هر آزمون، شرکت کنندگان در آزمون های گزینه دو را با جامعه آماری داوطلبان آزمون سراسری مقایسه می نماید. این موضوع که با دقت بسیار بالا انجام می شود، از نیاز های اساسی داوطلبان است.

 

  • نمایندگی های معتبر در سراسر کشور

مؤسسه گزینه‌دو در بیش از 330 شهر از شهرهای سراسر ایران از طریق نمایندگی‌های معتبر و فعال حضور دارد. تردیدی نیست که وجود پایگاهی با نشان مؤسسه و در نزدیکی داوطلبان و دانش‌آموزان، به آنان کمک خواهدکرد تا به خدمات و محصولات دسترسی راحت‌تر و مناسب‌تری داشته باشند.  
نمایندگان گزینـه‌‌دو که از تلاشگران عرصۀ فرهنگ، علم و آموزش هستند، این وظیفۀ ارتباطی و اجرایی را در بیش از 330 شهر از کشور عهده‌دار شده‌اند. وجود نمایندگی‌های معتبر سبب می‌شود تا علاوه بر دستیابی مناسب به خدمات و محصولات، پایگاه قابل اتکایی در تمام مراحل آماده‌سازی مطالعاتی در دسترس داوطلبان و دانش‌آموزان وجود داشته باشد.

 

4 سال قبل  

تعداد مشاهده 102069