تخمین رتبه با استفاده از نتایج کنکور 1400


تخمین رتبه با استفاده از نتایج کنکور 1400

مهم ترین دغدغه داوطلبان کنکور این است که بتوانند رتبه خود را تخمین بزنند و آن را بهبود ببخشند. امکان مقایسه در یک جامعه­ آماری که از نظر تعداد شرکت کننده و توزیع سطح علمی مشابه کنکور باشد، کمک می کند تا داوطلب دید درستی به وضعیت علمی خود پیدا کند و برنامه ریزی درسی خود را متناسب با آن جهت دهد. اما در هیچ آزمون آزمایشی امکان چنین مشابهتی با کنکور وجود ندارد. چرا که همواره تعداد شرکت کنندگان کنکور بیشتر از آزمون آزمایشی است و همچنین توزیع سطح علمی آن ها نیز با هم متفاوت است. از این رو تخمین رتبه با روش دقیق و معتبر اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند.

ممکن است این تصور اشتباه وجود داشته باشد که با اختصاص دادن ضریبی به رتبۀ آزمون آزمایشی، می توان به تخمین رتبه کنکور رسید؛ اما باید توجه داشت که این گونه تخمین ها هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و ممکن است با دید نادرستی که می دهد شما را گمراه کنند.


دقیق ترین تخمین رتبه کنکور

همانطور که می دانیم، یکی از مهم ترین مزایای شرکت در آزمون آزمایشی برای داوطلبان کنکور، امکان مقایسه خود با سایرین و بررسی جایگاه علمی در جامعه آماری شرکت کننده در آزمون سراسری است. اما مؤثرترین عوامل برای یک مقایسۀ منطقی چیست؟

قدم اول برای رسیدن به یک تخمین رتبه دقیق، شرکت در آزمون آزمایشی استاندارد با مشابهت بالا به سوالات کنکور است. همان طور که می دانیم آزمون آزمایشی گزینه دو با سوالات استاندارد خود، در 10 سال اخیر میانگین 80 درصد مشابهت با کنکور را دارا بوده است که این مشابهت در سال گذشته و در مقایسه با کنکور 1400 به 78 درصد رسیده است. بنابراین شرط اولیۀ یک تخمین رتبه دقیق و معتبر در آزمون های آنلاین گزینه دو همواره برقرار است.

دومین عامل مهم در یک مقایسۀ اصولی، تخمین رتبه قابل اعتماد است که در مقایسه با همه کسانی که در آزمون سراسری قبلی شرکت کرده اند، انجام شود. تنها در این صورت است که نزدیک ترین و منطقی ترین نتایج بدست می آید.

برای این منظور استفاده از داده های به روز و تحلیل دقیق آن ها لازم است که در ادامه توضیح مختصری از روش تخمین رتبه آورده شده است.


روش محاسبه تخمین رتبه گزینه دو

در فرایند محاسباتی تخمین رتبه، داده های مربوط به قبولی های کنکور 1400 با استفاده از الگوریتم شبکه عصبی مصنوعی مورد تحلیل قرار می گیرد و سپس پیش بینی داده های جدید با استفاده از آن انجام می شود. شبکه عصبی مصنوعی یاArtificial Neural Networks یک مدل ریاضی و یکی از زیر مجموعه های هوش مصنوعی است که به سیستم ها این امکان را می دهد تا به صورت خودکار یادگیری و پیشرفت داشته باشند. بر این اساس داده هایی به عنوان دادۀ آموزش دریافت شده و فرآیند یادگیری آغاز می شود. زمانی که این یادگیری به اندازه کافی دقیق شد و ضریب خطا تا حد قابل اعتمادی کاهش یافت، می تواند با ورودی های جدید، خروجی را پیش بینی کند.

این فرایند در سال تحصیلی 1400-1399 به علت تأخیر در زمان برگزاری کنکور، دیرتر آغاز شد. همچنین زمان لازم برای تحلیل حجم بالای اطلاعات و زمان بر بودن پروسۀ تحلیل این داده ها سبب شد تا به روز رسانی این خدمت در آزمون های اول امکان پذیر نباشد. از آنجایی که هدف گزینه دو همواره ارائه خدمات قابل اعتماد، دقیق و حساب شده است، در این راه هیچ گاه کیفیت و دقت، فدای سرعت نخواهد شد. بنابراین از فرایند های زمان بر ولی مطمئن استفاده شد تا نتایج بدست آمده در تخمین رتبه گزینه دو، دقیق و قابل اعتماد باشد.

گزینه دو، اولین و تنها موسسه ای است که تخمین رتبه بر مبنای نتایج کنکور 1400 را به همراهان خود ارائه کرده است. این خدمت هم اکنون در کارنامۀ آزمون ها و نرم افزارهای تخمین رتبه در اختیار شما عزیزان می باشد و سایر نرم افزارها مانند رشته های قبولی ، آخرین قبولی ها و کارنامه های کنکور نیز بر همین مبنا به روز رسانی شده است. شما داوطلبان کنکور و دانش آموزان پایه دوازدهم می توانید، با استفاده از این خدمات، جایگاه خود را در مقایسه با هدف گذاری خود بسنجید و با اعتماد به این نتایج برای رسیدن به قبولی مورد نظر خود برنامه ریزی کنید.

برای دسترسی و آشنایی با کارنامه و نرم افزارهای هوشمند مشاوره ای، ادامه این مطلب را دنبال کنید.


نرم افزار تخمین رتبه

در نرم افزار تخمین رتبه گزینه دو، می توانید درصدهایتان را وارد کنید و با مشخص کردن شهر خود، سیستم اطلاعات شما را دقیقا با شرکت کنندگان کنکور سال 1400 مقایسه می کند و حدود رتبه شما را تخمین می زند.

همچنین در مشاهده رشته های قبولی می توانید یک انتخاب رشته مجازی از درصدها و رتبه تخمینی خود داشته باشید.

دقت کنید این خدمت ویژه عموم داوطلبان است و از فروردین تا خرداد نیز برای پایه یازدهم هم فعال می شود.

نرم افزار آخرین قبولی ها 

اطلاع از حدود رتبه آخرین نفرات قبولی کنکور سال گذشته، همواره مورد توجه داوطلبان بوده است. این اطلاعات نیز برای شما در نرم افزار آخرین قبولی ها جمع آوری و به روز شده است. به این ترتیب می توانید با کمک این نرم افزار، رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و حدود رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته را به دست بیاورید.

دسترسی به نرم افزار آخرین قبولی ها فقط برای داوطلبان  عضو سایت امکان پذیر است.

نرم افزار کارنامه های کنکور 

یکی دیگر از نیازهای داوطلبان کنکور، دانستن درصدهای مورد نیاز برای کسب رتبه مورد نظر ایشان است. در نرم افزار کارنامه های کنکور، می توانید با وارد کردن گروه آزمایشی، سهمیه و رتبه، درصدهای مربوط به آن را در بین قبولی های کنکور 1400 مشاهده کنید و از کارنامۀ آن ها اطلاع یابید.

 نرم افزار رشته های قبولی

رشته های قبولی کنکور 1400، که به همراه کارنامه های کنکور ارائه می شود، کمک می کند تا با توجه به اولویت های شهر و رشته خود، به حدود قبولی ها دست یابید.

 این خدمت برای عموم در دسترس است.

نرم افزار ارتقای رتبه

وقتی رتبه شما تخمین زده شد، نوبت به این می رسد که با برنامه ریزی صحیح آن را ارتقا دهید. مشاوران توصیه می کنند داوطلبان کنکور تا اسفند تمام درس های خود را مطالعه کرده باشند و از فروردین مرور و جمع بندی را آغاز نمایند. دقیقا در همین زمان است که هر داوطلب بایستی دقیقا بر اساس توانمندی و نیاز خود یک برنامه هوشمندانه برای مطالعات و تست زنی در پیش بگیرد.

نرم افزار ارتقای رتبه گزینه دو نیز با همین هدف طراحی شده است تا بهترین و ساده ترین روش برای ارتقای رتبه را به شما بدهد. شما درصدهایتان را وارد می کنید، تخمین رتبه می گیرید و پس از آن مهم ترین و تاثیرگذارترین درس ها در ارتقای رتبه برای شما نمایش داده می شود. درس هایی که حدس می زنید بتوانید بهبود دهید را انتخاب می کنید و سپس از بین گزینه ها، رتبه هدفتان را مشخص می کنید. به این ترتیب سیستم به شما می گوید در هر درس بایستی چند تست صحیح بیشتر بزنید تا به رتبه موردنظرتان برسید و همچنین امکان انتخاب رشته با این رتبه نیز، برایتان فراهم شده است.

این نرم افزار از فروردین هر سال فعال می شود و تا زمان برگزاری آزمون سراسری به صورت اختصاصی در اختیار داوطلبان کنکور گزینه دو است.

تخمین رتبه کنکور 1401 در کارنامه های گزینه دو

همراهان گزینه دو بعد از هر آزمون آنلاین می توانند در کارنامه اصلی خود، به صورت کلی حدود تراز و رتبه اکتسابی در سهمیه خود را مشاهده کرده و بررسی کنند که اگر در کنکور 1400 درصدهایی مشابه را کسب می کردند، چه رتبه ای داشتند.

علاوه براین، در کارنامه تخمین رتبه، جزئیات تراز و رتبه در زیر گروه های مختلف قابل مشاهده است.

استفاده از این اطلاعات به مشاورین محترم نیز کمک می کند تا در هدایت تحصیلی داوطلبان و رسیدن به هدف گذاری ایشان، برنامه ریزی بهتری داشته باشند. این خدمت مخصوص دانش آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور است.


برای استفاده از خدمات طلایی گزینه دو، از جمله نرم افزارهای اختصاصی مشاوره و دریافت کارنامه های تحلیلی هوشمند پس از هر آزمون، ابتدا لازم است از طریق لینک زیر و یا تماس با نمایندگی شهر خود ثبت نام کنید.

ثبت نام نمایندگی
ثبت نام اینترنتی
2 سال قبل  

تعداد مشاهده 160354


  نظرات


برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید

     درحال بارگذاری