سلام، میزان خواب مناسب روزانه چقدر است؟ راهکار تنظیم و بهبود آن چیست؟


سلام، میزان خواب مناسب روزانه چقدر است؟ راهکار تنظیم و بهبود آن چیست؟

سلام

١-  آزمون سراسری شما در ساعت های ابتدایی روز برگزار می شود و اگر ذهن شما نسبت به خوابیدن در طول روز شرطی شود، تمرکز و کارایی لازم برای پاسخگویی به سوالات نخواهید داشت و نمی توانید نتیجه قابل قبولی کسب کنید.

۲-  یکی از عوامل موثر بر تمرکز هر داوطلب داشتن ساعت خواب و بیداری ثابت است.
روزانه ۶/۵ الی ۸/۵ ساعت را به خواب اختصاصی دهید که از این مقدار حداقل باید ۵ ساعت آن به صورت مداوم باشد. در صورتیکه عادت به خواب ظهر دارید نیز، باید مقدار آن ٧٥ تا ٩٠ دقیقه باشد.

۳-  به مرور و به صورت تدریجی شب ها حداقل سی دقیقه زودتر بخوابید و صبح ها زودتر بیدار شوید و هرگز خواب ساعت های ۱۲ تا ۳ نیمه شب را ازدست ندهید، زیرا میزان خواب عمیق در این ساعت ها بیشتر است و در صورتیکه در این مدت خواب مداوم صورت نگیرد، باعث خستگی و بی حوصلگی در طول روز خواهد شد. بنابراین بهتر است صبح ها زودتر بیدار شوید تا بتوانید با انرژی بیشتری پیشروی کنید.


۴-  دقت داشته باشید خواب روز نمی تواند جایگزین مناسبی برای خواب شب باشد. بنابراین لازم است ساعت خواب شما در شب بوده و ساعت بیداری و خواب ثابتی داشته باشید.  

بنابراین سعی کنید ساعت خواب خود را اصلاح کنید و ساعت های ابتدای روز بیدار شوید، تا بتوانید بر خستگی های در طول روز غلبه کرده و همچنین به دلیل ایجاد یک عادت صحیح، می توانید تمرکز خود را افزایش دهید.

5 سال قبل  

تعداد مشاهده 1063