دانشگاه بین المللی امام خمینی


دانشگاه بین المللی امام خمینی

قانون تأسیس دانشگاه بین المللی اسلامی ایران در جلسه‌ی روز دوشنبه 19 دی ماه سال 1362 مجلس شورای اسلامی تصویب گردید و در تاریخ 29 دی‌ماه سال 1362 به تأیید شورای نگهبان رسید و در واقع مبدأ و منشأ و تأسیس مؤسسه‌ای با اهداف تصریح شده در قانون مصوب سال 1362 و اساسنامه‌ی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی (30/4/77) را باید در نظر و اندیشه‌ی رهبر کبیر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی(ره) جست‌و‌جو کرد. در سال 1371 مجتمع آموزش عالی دهخدای قزوین در دانشگاه ادغام شد.

      مجتمع مذکور دارای دو قطعه زمین 42 و 76 هکتاری در حاشیه‌ی شمالی شهر بود که در اولی عمدتاً پروژه‌های اماکن کمک‌آموزشی و رفاهی و در دومی پروژه‌های دانشکده‌ها، سالن اجتماعات، کتابخانه و مسجد پیش‌بینی شده بود. اجرای این پروژه ها پس از ادغام با اندک تغییراتی در مشخصات آن‌ها ادامه یافت. هم‌اکنون دانشگاه دارای تعدادی خوابگاه و خانه‌ی سازمانی و یک سالن ورزشی و چند فروشگاه در زمین 24 هکتاری می‌باشد. مضافاً مرکز آموزش زبان فارسی و سرپرستی دانشجویان خارجی نیز در یک ساختمان قدیمی متعلق به مجتمع دهخدا در ساحت مذکور قرار داد.

 

اهداف اصلی تأسیس دانشگاه:

      این دانشگاه به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی که بزرگ‌ترین حامی علم و عالم در جهان است و احیای شیوه‌های تعلیمی، تربیتی و تبلیغی آن، به عنوان مؤسسه‌ی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی زیر نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی با اهداف زیر تأسیس شده اشت:

      1- گسترش و تحقق فرهنگ اسلامی در جهان اسلام

      2- نشر فرهنگ و معرفت اسلامی در سطح بین‌المللی

      3- شناساندن شخصیت‌های جهان اسلام برای تعمیق فرهنگ اسلامی

      4- بهره گیری از علوم و فنون در راستای فرهنگ اسلامی

      5- تربیت متخصصان متعهد به منظور خوداتکایی علمی و فرهنگی کشور اسلامی

      6- کمک به گسترش تحصیلات عالی ایران

 

وضعیت کنونی دانشگاه

      دانشگاه هم‌اکنون دارای 28 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی، 12 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 166 نفر عضو هیئت علمی است و تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی 2743 نفر و در مقطع کارشناسی ارشد 267 نفر می‌باشد و همه‌ساله بین 280 تا 300 نفر از دانشجویان خارجی در مرکز زبان فارسی پذیرش می‌شوند.

      طی برنامه‌ی اجرایی چهار ساله دانشگاه در آینده‌ی نزدیک، مجموعاً 5 رشته‌ی جدید کارشناسی و 17 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته در مقطع دکتری به رشته‌های دانشگاه افزوده خواهد شد.

      هم‌اکنون 500 دانشجوی خارجی از حدود 55 کشور جهان در 22 رشته‌ی تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و در کل کشور حدود 1500 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، قم، اهواز و رشت در بیش از یکصد رشته‌ی تحصیلی و مقاطع مختلف تحصیل می نمایند که از این تعداد حدود 1100 نفر در رشته‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی و حدود 400 نفر در رشته‌های گروه علوم پزشکی به تحصیل اشتغال دارند.

 

- خدمات علمی:

ü کتابخانه‌ی مرکزی

      مجموعه‌ی منابع چاپی کتابخانه

مدرک

عنوان

جلد

کتب فارسی قابل امانت

 

53688

کتب لاتین قابل امانت

 

11822

کتب فارسی و عربی مرجع

2474

6334

کتب لاتین مرجع

409

878

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد

405

449

نشریات داخلی جاری

208

 

نشریات خارجی جاری

69

 

نشریات داخلی (آرشیو)

578

3832 (صحافی)

نشریات خارجی (آرشیو)

173

1100 (صحافی)

روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های داخلی (جاری)

27

 

روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها (آرشیو)

30

1072 (جلد صحافی شده)

 

 

ü مرکز کارآفرینی

ü مدیریت فناوری اطلاعات

      این مدیریت در سال 1384 جهت سامان‌دهی به خدمات متنوع رایانه‌ای و ارتباطی تشکیل شد. سرویس‌های محوله به این مدیریت در قالب چهار اداره به شرح زیر ارائه می‌شود:

      الف) اداره‌ی سخت‌افزار و پایگاه‌های رایانه‌ای:

      پشتیبانی سخت‌افزاری از قبیل تهیه، نصب، نگهداری و تعمیر و ارتقای سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه، هم‌چنین مدیریت و نگهداری پایگاه‌های رایانه‌ای اهم وظایف این حوزه را شامل می‌گردد و دانشجویان استفاده‌کنندگان اصلی خدمات این حوزه هستند؛ لیکن کلیه‌ی واحدهای سازمانی دانشگاه از این خدمات در چارچوب وظایف محوله بهره می‌برند.

      ب) اداره‌ی شبکه و زیرساخت:

      طرح و توسعه و نگهداری شبکه‌ی رایانه‌ای دانشگاه به همراه پشتیبانی فنی سرورهای رایانه به عهده ی این اداره است. بستر اصلی شبکه مبتنی بر فیبر نوری است و شبکه‌های محلی دانشکده‌ها و دیگر ساختمان‌های دانشگاه از طریق سیستم‌های مانیتورینگ از اهم فعالیت‌های انجام گرفته در این اداره است. توسعه ی بستر شبکه و افزایش پهنای باند دست‌یابی به اینترنت نیز از اهداف برنامه‌های جاری می‌باشد.

      ج) اداره‌ی نرم‌افزار و وبگاه (Web- Site):

      پشتیبانی فنی نرم‌افزارهای سیستم‌های مختلف دانشگاه شامل تهیه، نصب، نگهداری و توسعه بر عهده ی این اداره است. علاوه بر مدیریت فنی نرم‌افزارها، آموزش و کنترل امنیتی آن‌ها نیز در این اداره صورت می‌گیرد. طراحی و مدیریت فنی پایگاه های اینترنتی (Web- Site) در این حوزه انجام می‌شود.

      د) اداره‌ی آموزش‌های کوتاه‌مدت و الکترونیکی:

      این اداره خدمات آموزشی در حوزه ی استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای نظیر آموزش‌های ICDL را به دانشجویان، کارمندان و متقاضیان خارج از دانشگاه ارایه می‌دهد.

 

- خدمات عمومی

      خوابگاه

      تغذیه

      بهداشت و درمان

      مشاوره

      نقلیه

 

- کانون‌های فرهنگی، ورزشی و هنری

      واحد سمعی و بصری:

      یکی از فعال ترین بخش‌های اداره‌ی کل فرهنگی واحد سمعی و بصری است که با سرویس‌دهی مناسب و فعال و به‌روز می‌تواند در جهت رفع نیازهای اساتید، کارکنان و دانشجویان مؤثر واقع شود به طوری که جدیدترین فیلم‌ها را به صورت VHS و CD در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و از تمام برنامه‌های دانشگاه ضبط صوتی و تصویری نموده و به صورت آرشیو نگهداری می‌شود.

 

      امکانات ورزشی دانشگاه عبارت است از:

      - سالن بدن‌سازی                        - سالن کشتی                             - سالن کاراته                              - سالن تنیس روی میز

      - زمین چمن فوتبال                    - پیست دو و میدانی                    - سالن شطرنج                            - دیواره ی سنگ‌نوردی

      - طرح ورزش خوابگاهی               - زمین‌های ورزشی روباز (بدمینتون، والیبال، بسکتبال، تنیس خاکی)

 

دانشکده های دانشگاه

      دانشکده‌ی فنی و مهندسی:

      دانشکده ی فنی و مهندسی در سال 1372 با هدف تربیت و پرورش متخصص در حوزه‌ی فنی و مهندسی تأسیس گردید. در ابتدای امر فعالیت این چهار واحد در چهار رشته‌ی مهندسی معدن، مهندسی عمران، مهندسی ابیاری و مهندسی مواد و سرامیک آغاز گردید. در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشکده بالغ بر 574 نفر است و تعداد اعضای هیئت علمی آن 40 نفر است. در آینده ی نزدیک در دانشکده ی فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی رشته‌های معدن (اکتشاف)، رایانه (سخت‌افزار) و در مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌های راه و ترابری، مواد، آبیاری، معدن (استخراج) تأسیس خواهد شد.

      در حال حاضر پست معاونت و آموزش و پژوهش فعال می‌باشد که گروه‌های آموزش در خصوص مسایل آموزش و پژوهش با این معاونت تعامل داشته و در خصوص مسایل اداری و مالی مستقیماً با ریاست دانشکده در ارتباط هستند. اداره ی آموزش، امور مالی و ذی‌حسابی، دبیرخانه و دفتر از جمله واحدهای اداری مشروحه می‌باشند.

 

گروه‌های آموزشی:

گروه آموزشی

مقطع

عمران- سازه

کارشناسی

عمران- سازه

کارشناسی

عمران- حمل و نقل

کارشناسی

کشاورزی- آبیاری

کارشناسی

معدن- استخراج

کارشناسی

مواد- سرامیک

کارشناسی

مواد- متالوژی صنعتی

کارشناسی

برق- کنترل

کارشناسی

مکانیک- طراحی جامدات

کارشناسی

کامپیوتر

کاردانی

بیوتکنولوژی کشاورزی

کارشناسی ارشد

 

 

آزمایشگاه ها:

      ü گروه مواد وسرامیک و متالوژی: آزمایشگاه فرآیند یک، فآیند دو، فرآیند سه، شیشه، چینی، دیرگداز، لعاب، خواص مکانیکی متالوگرافی و سیمان

      ü گروه متالوژی: متالوگرافی، عملیات حرارتی، جوشکاری، انجماد، شکل دادن فلزات، ریخته‌گری، خواص مکانیکی

      ü گروه عمران: بتن (تکنولوژی مکانیک ساخت)، مصالح ساختمانی، مقاومت مصالح و روسازی راه

      ü گروه بیوتکنولوژی: کشت و بافت گیاهی، بیوتکنولوژی مولکولی گیاهی

      ü گروه مکانیک: کارگاه جوشکاری و ورق‌کاری، کارگاه ماشین‌ابزار، کارگاه اتومکانیک، آزمایشگاه مکانیک سیالات، دینامیک و ارتعاشات، مقاومت مصالح، ترمودینامیک، احتراق داخلی، ماشین سیار حرارتی، انتقال حرارت، کنترل اتوماتیک

      ü گروه معدن: شیمی عمومی، فیزیک (1) و فیزیک (2)، کانه‌آرایی، مکانیک سنگ، کارتوگرافی و فتوئولوژی، فلوتوسیلان

      ü گروه آبیاری: آبیاری، خاک‌شناسی، هیدرولیک

      ü گروه برق: کارگاه برق، عمومی، آز مدار، آز مدار منطقی، ازمایش و آز کنترل، آز الکترونیک (1)، آز الکترونیک (2)، آز الکترونیک صنعتی، میکروپروسسور

 

دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی

      نظر به اهداف و رسالت دانشگاه، دانکشکده‌ی علوم انسانی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این دانشکده که در حاضر با ریاست دکتر سید اسماعیل قافله باشی مدیریت می‌شودۀ بزرگ‌ترین دانشکده دانشگاه محسوب می‌شود و در حاضر بیش از نیمی از ظرفیت دانشجویی دانشگاه را به خود اختصاص داده است. در این دانشکده هم اکنون 13 گروه آموزشی به فعالیت اموزشی و تحقیقاتی اشتغال دارند.

      در آینده‌ی نزدیک رشته‌های تحصیلی جدید در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد می‌شود که این رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از: علوم سیاسی 0روابط بین‌الملل)ۀ فلسفه و کلام اسلامی، ادبیات عرب، حقوق بین‌الملل، حقوق جزا و در مقطع دکترا رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی می‌باشد.

 

گروه‌های آموزشی:

نام رشته

مقطع

تاریخ تأسیس

دبیری تاریخ

کارشناسی

26/2/71

مدیریت صنعتی

کارشناسی

3/12/73

علوم سیاسی

کارشناسی

28/12/74

حقوق

کارشناسی

7/5/75

ادبیات عرب

کارشناسی

13/2/76

روان‌شناسی عمومی

کارشناسی

3/5/78

فلسفه

کارشناسی

1/3/73

ادبیات فارسی

کارشناسی

23/4/71

دبیری الهیات

کارشناسی

27/2/67

تربیت بدنی

کارشناسی

4/5/82

الهیات فقه و مبانی حقوق

کارشناسی

5/3/82

الهیات تاریخ تمدن اسلامی

کارشناسی

27/9/78

الهیات فلسفه و حکمت اسلامی

کارشناسی

19/2/75

مدیریت صنعتی

کارشناسی ارشد

16/3/83

حقوق خصوصی

کارشناسی ارشد

16/3/83

تاریخ

کارشناسی ارشد

30/2/78

ادبیات فارسی

کارشناسی ارشد

17/1/82

فلسفه

کارشناسی ارشد

19/1/82

حسابداری

کارشناسی ارشد

10/1/82

 

 

آزمایشگاه‌ها:

      ü مرکز تکنولوژی آموزشی علوم انسانی

      ü آزمایشگاه روان‌شناسی: در شرف تأسیس

      ü آزمایشگاه مدیریت صنعتی: در شرف تأسیس

 

دانشکده ی علوم پایه:

      این دانشکده در سال 1374 با چهار گروه آموزشی ریاضی، فیزیک، شیمی و آموار تأسیس شد و در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشکده بالغ بر 437 نفر و تعداد اعضای هیئت علمی آن 35 نفر می‌باشد.

      گروه فیزیک کاربردی در دو گرایش فیزیک حالت جامد و فیزیک اتمی و مولکولی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال پذیرش دانشجو است. این گروه دارای امکانات آموزشی و کمک‌آموزشی مناسبی نظیر آزمایشگاه‌های الکترونیک، فیزیک مدرن، حرارت، مکانیک، الکتریسیته و اپتیک است.

      این دانشکده متشکل از پنج گروه مستقل آموزشی با مشخصات ذیل می‌باشد:

ریاضی:

      هدف از ایجاد این رشته، تربیت کارشناسان حرفه‌ای شایسته جهت همکاری در برنامه‌ریزی صحیح مملکتی است که قادر به تجزیه و تحلیل مسایل علمی در سازمان‌های صنعتی و اقتصادی باشند. هم‌چنین تربیت افرادی برای انتقال علم ریاضی، پاسخگویی به نیاز سایر رشته‌های علوم، پیشبرد مرزهای دانش و ایجاد روح علمی در جامعه است.

 

فیزیک:

      فارغ‌التحصیلان گرایش کاربردی حالت جامد و هسته‌ای می‌توانند در صنایع کشور، صنایع دفاعی، وزارت‌های نیرو و پست و تلگراف و تلفن، سازمان‌های صدا و سیما، انرژی اتمی و مؤسسات علمی و پژوهشی مشغول به کار شوند.

 

شیمی:

      هدف از ایجاد این رشته تربیت کارشناسی است که در زمینه‌های آموزشی شیمی در دبیرستان، تربیت کمک پژوهشگر، آماده کردن دانشجویان برای ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا به منظور تأمین کادر آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی و کارشناسان مورد نیاز صنایع شیمیایی است تا از حضور کارشناسان خارجی در کشور بی نیاز گشته و بتوانند از عهده‌ی امور برآیند.

 

آمار:

      این دوره‌ی آموزشی دو هدف را مد‌نظر دارد:

      تربیت کارشناس آمار مورد‌نظر ادارات و سازمان‌ها و صنایع

      تربیت کارشناس آمار برای ادامه‌ی تحصیل در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا

      توجه بیشتر به کاربرد این رشته در گردآوری و پردازش، استنباط، مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل انواع سیستم‌های تولید اطلاعات و هم‌چنین کاربرد در مسایل صنعتی، کشاورزی، پزشکی، اجتماعی و... اهمیت اینرشته را مشخص می سازد.

      مراکزی نظیر: وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز آمار ایران، بانک‌ها و سایر مراکز دولتی و خصوصی و صنایع از عمده‌ی مراکز جذب دانش‌آموختگان این دوره هستند.

 

زمین‌شناسی کاربردی:

      شتاب فزاینده‌ی توسعه‌ی علوم زمین در واپسین سال‌های سده‌ی بیستم و به‌ویژه مواجه شدن بشر با بسیاری از معضلات نظیر اقتصاد تک‌محصولی، کمبود آهن، بحران‌های انرژی و آلودگی محیط زیست، نگاه‌ها را متوجه کاربرد علوم زمین در حل بسیاری از آن‌ها نموده است.

      هدف از ایجاد این رشته که برای اولین بار در کشور در دانشگاه دایر شده است، تربیت کارشناسی است که مسایل زمین‌شناختی جهان امروز را به‌درستی تجزیه و تحلیل کرده و راه‌کارهای مناسبی برای حل آن‌ها ارایه دهند.

 

دانشکده ی معماری وشهرسازی:

      دانشکده ی معماری و شهرسازی یکی از چهار دانشکده ی فعال در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است که با مجوز قطعی شورای گسترش آموزش عالی در تاریخ 6/2/82 تأسیس و شروع به کار نمود.

      در حال حاضر در این دانشکده که به ریاست جناب آقای دکتر یوسف گرجی مهلبانی اداره می‌گردد، تعداد 300 دانشجو در دو گرایش معماری و شهرسازی در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و هم‌چنین تعداد 20 دانشجو در مقطع کارشناسی مرمت و احیای بناهای تاریخی مشغول به تحصیل هستند که توسط مجموعه‌ای از هیئت علمی تمام‌وقت به همراه مدعوین مجرب مورد حمایت و هدایت قرار می‌گیرند. از اعضای هیئت علمی تمام‌وقت به همراه مدعوین مجرب مورد حمایت و هدایت قرار می‌گیرند. از اعضای هیئت علمی تمام‌وقت ده نفر دارای دکتری و پنج نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد که سه نفر از آن‌ها در دانشگاه‌های داخل کشور به عنوان بورسیه ی دانشگاه در مقطع دکتری مشغول به تحصیل می‌باشند.

      در راستای اهداف عالیه‌ی دانشگاه که تأسیس رشته‌های تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و ایجاد دانشکده های تخصصی است با راه اندازی رشته‌ی کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ی مهندسی معماری در نیم‌سال اول سال تحصیلی 83- 82 و ترکیب آن با رشته‌های کارشناسی معماری و شهرسازی موجود، زمینه‌ی لازم برای برپایی دانشکده‌ی معماری و شهرسازی را فراهم آورده که سبب ارتقای وجهه‌ی دانشگاه بوده که به لحاظ نام و سطح، جایگاه شایسته‌ای را می‌طلبد.

 

رشته‌ی شهرسازی

      رشته‌ی شهرسازی جایگاه خویش را در نظام آموزشی به عنوان یک رشته‌ی میان‌رشته‌ای کاربردی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بطن دانشکده‌های معماری و شهرسازی و هنر بازیافته است.

      این دانش بنا به موضوعات خود در حوزه‌های علوم دقیقه و ظریفه رفت و آمد دارد. دانش‌اموختگان این رشته به اتکا به یافته‌های مورد نیاز از توانایی‌های لازم جهت شناخت تحلیلی و ارائه‌ی پیشنهادات در قالب طرح و برنامه در نسبت با مسایل شهری و روستایی در مقیاس‌های مختلف (محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی) برخوردار می‌شوند. وجود بیش از دو هزار شهر و چهل هزار روستا در فضای ملی و نیز برخورداری آن‌ها از مسایل و مشکلات متعدد و متنوع ضرورت وجودی چنین رشته‌ای را بیش از پیش مورد تأیید قرار می‌دهد.

      رشته‌ی شهرسازی در شکل و ماهیت فعلی آن دانشی است جوان و نوپا که طی چند دهه‌ی اخیر در دانشکده‌های معماری و شهرسازی و هنر حضور دارد. پیوستگی و وابستگی موضوعات این دانش با دانش معماری چنین ترکیبی را در دستور کار قرار می‌دهد. در سال 1377 تذسیس مقطع کارشناسی این رشته بر پایه‌ی ریاضی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و متعاقب این امر این رشته در سال 1378 در دانشگاه تهران دایر و در سال‌های بعد از طریق دانشگاه‌های دیگر کشور توسعه یافت. وجهی که امروزه نیز دانشگاه بین‌المللی امام‌‌خمینی(ره) با راه‌اندازی و تأسیس این رشته به سهم خود در جهت وسعت‌یابی آن تلاش داشته است. این رشته از سال 1381 در مقطع کارشناسی با مجوز شماره‌ی 2213/22 مورخ 6/3/82 عطف به جلسه‌ی شورای گسترش آموزش عالی مورخ 6/2/82 شروع به کار نموده است.

 

رشته‌ی مرمت و احیای بناهای تاریخی:

      به منظور حفظ اماکن با ارزش‌های میراث فرهنگی در ایران اسلامی با بیش از یک میلیون اثر تاریخی حفاظت از اسناد ارزشمند دوران کهن برای امروزیان و آیندگان این سرزمین نیازمند حضور کارشناسان و متخصصینی است که با شیوه‌های پیشرفته‌ی مطالعه‌ی اسناد و مدارک به نگهداری، مرمت و احیای این آثار بپردازند.

      براساس برنامه‌ی پیشنهادی مصوب دویست‌و‌هفتاد‌وچهارمین جلسه‌ی گروه هنر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم مورخه‌ی 8/12/72 فارغ‌التحصیلان این رشته در واقع مهندسین معماری خواهند بود که می‌آموزند چگونه امروز را با بهره‌گیری از تجربیات گذشته برای آینده بسازند. برای مطالعه، حفاظت، مرمت و احیای بناهای تاریخی، مجموعه‌ها، محوطه‌ها، بافت‌های تاریخی، شناخت آثار تاریخی و استخراج مفاهیم و ارزش‌های آن ضروری است. این رشته از سال 1383 با مجوز شماره‌ی 665/22 مورخه‌ی 3/3/83 عطف به موافقت شورای گسترش آموزش عالی در جلسه‌ی مورخ 15/1/83 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی فعالیت خود را در دانشکده‌ی معماری و شهرسازی آغاز نموده است.

 

آزمایشگاه‌ها:

      ü آتلیه: به تعداد 4 عدد با ظرفیت 120 نفر و تمام امکانات لازم

      ü کارگاه نجاری، جوشکاری و بنایی: برای کارهای کارگاهی جهت 30 نفر به طور هم‌زمان با تمام امکانات و تجهیزات لازم

      ü لابراتوار عکاسی: مستقل با تمام تجهیزات لازم

      ü واحد سمعی و بصری: با دو دستگاه ویدئو پروژکتور به همراه سه دستگاه اسلایدر و یک دستگاه اورهد و ویدئو و تلویزیون و ضبط صوت و 5 دستگاه دوربین عکلسی غیر دیجیتال و 1 دستگاه دوربین عکاسی دیجیتال و 1 دستگاه دوربین فیلم‌برداری دیجیتال و دیگر وسایل جانبی

      ü آرشیو مخصوص دانشکده‌ی معماری: جهت نگهداری مدارک و اسناد

      ü سایت مستقل کامپیوتر معماری: دارای 20 دستگاه کامپیوتر

 

۲۶ خرداد ۱۳۹۳  

تعداد مشاهده 7755

مطالب مرتبط